با نزدیک شدن به ثبت نام یارانه در فاز دوم هدفمندی

انصراف بازرگانان گیلانی از دریافت یارانه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدحسین اصغریان با اشاره به انصراف فرمانداران گیلان از دریافت یارانه نقدی، اظهار کرد: معاونان، مشاوران و مدیران کل استانداری انصراف خود را در راستای حمایت از برنامه‌های دولت اعلام کردند. وی از انصراف بسیاری از بازرگانان گیلانی از دریافت یارانه نقدی با توجه به نزدیک شدن به آغاز ثبت‌نام مرحله […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدحسین اصغریان با اشاره به انصراف فرمانداران گیلان از دریافت یارانه نقدی، اظهار کرد: معاونان، مشاوران و مدیران کل استانداری انصراف خود را در راستای حمایت از برنامه‌های دولت اعلام کردند.ostandari

وی از انصراف بسیاری از بازرگانان گیلانی از دریافت یارانه نقدی با توجه به نزدیک شدن به آغاز ثبت‌نام مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها خبر داد و افزود: بسیاری از قهرمانان ورزشی گیلان مانند مسعود رهنما سرمربی تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی، اصغر ابراهیمی قهرمان وزنه‌برداری ایران و وحید و سعید حسن از جامعه کاراته استان انصراف خود از دریافت یارانه نقدی را به صورت کتبی و شفاهی اعلام کردند.

اصغریان با بیان اینکه بسیاری از روسای هیئت‌های ورزشی گیلان انصراف خود از دریافت نقدی را در راستای توسعه همه‌جانبه و تسریع در توسعه کشور اعلام کردند، تصریح کرد: انصراف از دریافت نقدی یارانه کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه است.

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان یادآور شد: یارانه انصراف‌دهندگان به بقیه واجدان شرایط و به حوزه تولید پرداخت می‌شود.

وی ثبت‌نام نکردن افراد را به معنای انصراف از دریافت دانست و خاطرنشان کرد: مبلغ یارانه در بسیاری از خانواده‌ها بیش از پنج درصد تاثیرگذار نیست.

این مسئول با اشاره به اینکه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها زمان ثبت‌نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی را از ۲۰ تا پایان فروردین جاری اعلام کرده است، اظهار کرد: ثبت‌نام از سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی به‌طور همزمان از ۲۰ فروردین جاری در سراسر کشور و از طریق سایت رفاهی آغاز می‌شود.

به گفته اصغریان، ثبت‌نام از سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی که عدد سمت راست شماره کارت ملی آنها «صفر» است از صبح روز ۲۰ فروردین جاری به‌طور همزمان در سراسر کشور و از طریق شبکه اینترنتی به‌نشانی www.refahi.ir یا از طریق مراکز کمیته امداد، بهزیستی، دفاتر پستی، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها انجام می‌شود.

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان خاطرنشان کرد: سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی که عدد طرف راست شماره کارت ملی آنها «یک» است باید در ۲۱ فروردین جاری روز دوم ثبت‌نام اقدام به نام‌نویسی در سایت رفاهی کنند.

وی اضافه کرد: ثبت‌نام از سرپرستان متقاضی نیازمند یارانه نقدی به‌ترتیب در روزهای بعد با عدد طرف راست شماره کارت ملی «دو» در روز ۲۲ فروردین، عدد «سه» در روز ۲۳ فروردین، عدد «چهار» در روز ۲۴ فروردین، عدد «پنج» در روز ۲۵ فروردین، عدد «شش» در روز ۲۶ فروردین، عدد «هفت» در روز ۲۷ فروردین، عدد «هشت» در روز ۲۸ فروردین و عدد «۹» در روز ۲۹ فروردین جاری انجام می‌شود.

اصغریان اظهار کرد: روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین جاری به ثبت‌نام از سرپرستان خانوارهای متقاضی یارانه نقدی تعلق دارد که در مدت ۱۰ روز قبل به هر دلیلی موفق به ثبت‌نام نشدند.

معاون امور برنامه‌ریزی استاندار گیلان با اشاره به اینکه ثبت‌نام از هر نقطه کشور با ورود به سایت www.refahi.ir امکان‌پذیر است، تصریح کرد: افرادی که در روستاها و مناطقی زندگی می‌کنند که دسترسی به اینترنت ندارند می‌توانند به دفاتر خدمات پستی و پیشخوان دولت و همچنین شوراهای اسلامی محلی، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، استانداری‌ها، مراکز کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی مراجعه کنند./فارس

Share