ریزش و رانش در ییلاق زندانه محور خلخال به پونل

انتقاد شدیدنماینده خلخال از وزارت راه و اداره کل راه شهرسازی گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفری گفت: ییلاق زندانه در حوزه استحفاظی گیلان بوده و استان گیلان نیز در این امر مقصر اصلی است چرا که این حوزه و نگهداری آن متعلق به این شهرستان و اداره کل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس,جلیل جعفری بنه خلخال صبح امروز در بازدید از محور خلخال ـ پونل و ناراحتی مسافران از بی‌توجهی وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه شهرسازی استان گیلان نسبت به ریزش و رانش موجود در ییلاق زندانه در محور خلخال به پونل گفت: کم‌کاری و ضعف وزارت خانه و مسئولین ذیربط نباید موجب گرفتاری مسافرین نوروزی شود.

وی گفت: ییلاق زندانه در حوزه استحفاظی گیلان بوده و استان گیلان نیز در این امر مقصر اصلی است چرا که این حوزه و نگهداری آن متعلق به این شهرستان و اداره کل است.

وی گفت: بیش از ۳۰۰ خانواده مسافر نوروزی به علت نبود امکانات راه و شهرسازی شهرستان رضوانشهر در این مسیر گرفتار شدند که باعث شکسته شدن شیشه خودروها و ناراحتی مسافران عبوری در این مسیر شد.

وی خواستار جوابگویی وزیر راه و شهرسازی به این موضوع و حل سریع این مشکل شد و گفت: مسیر پونل ـ خلخال فقط برای تردد به خلخال نیست بلکه مسافران نوروزی از این مسیر به لحاظ نزدیک بودن و مسافت کم به استان اردبیل و استان‌های همجوار استفاده می‌کنند و برای مردم استان اردبیل و شهرستان‌های جنوب استان این محور حیاتی است.

جعفری با انتقاد از حوزه راه و شهرسازی استان گیلان نیز گفت: در ۵۰ تا ۱۰۰ متر در این مسیر سه نقطه حادثه‌خیز وجود داشته که اولین آن رانش و ریزش در پایین دست ییلاق زندانه است که ریزش سنگ و خاک از کنار دست جاده باعث مسدود شدن جاده و عملا ترافیک سنگین در این مسیر می‌شود که باید این مسیر در سریعترین زمان توسط مسئولین راه و شهرسازی رضوانشهر آماده تردد مسافرین شود.

13930108000052_PhotoL 13930108000054_PhotoL 13930108000055_PhotoL
نماینده مردم خلخال و کوثر با خاطر نشان نمودن این موضوع گفت: اگر این مسیر در فاصله کوتاه که مسافرین نوروزی در حال ورود به شهرستان خلخال هستند اصلاح نشود موضوع در صحن علنی پیگیری و از وزیر مربوطه سوال و خواستار جواب خواهیم شد زیرا اگر کسی مسئولیتی را قبول می‌کند باید قدرت پاسخگویی به بار مسئولیت و جوابگویی به مردم را داشته باشد.

وی افزود: مردم کشور ما حق تردد از مسیر امن برای تفریح، انجام امورات کاری و سایر را دارند که این حق آنها باید به درستی ادا شود.

در این راه بندان سه ساعته بیش از ۳۰۰ خودرو در دو طرف محل رانش و ریزش کوه گرفتار شدند که پس از ساعت‌ها تلاش و یک طرفه شدن راه بالاخره مسافران به راه خود ادامه دادند.

همچنین مردم ناراحت و معترض از وضعیت نابسامان محور پونل به خلخال در حوزه استحفاظی شهرستان رضوانشهر اعتراض و گلایه شدید خود از وضعیت موجود را به  فارس و صدا و سیما ابراز کردند.

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share