افزایش ۴۰درصدی تعداد مسافران پرواز نوروزی در فرودگاه سردار جنگل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر کل فرودگاه گیلان گفت: تعداد کل مسافران پروازی نوروز امسال ۲۳ هزار و ۱۷۷ مسافر بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴۲/۴۰ درصدی داشت. مهندس فتاح رضوانی، اظهار کرد: تعداد کل پروازهای مسافری از ۲۴ اسفند پارسال تا پایان چهاردهم فروردین‌ماه,۲۲۲پرواز بود که این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر کل فرودگاه گیلان گفت: تعداد کل مسافران پروازی نوروز امسال ۲۳ هزار و ۱۷۷ مسافر بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴۲/۴۰ درصدی داشت.

مهندس فتاح رضوانی، اظهار کرد: تعداد کل پروازهای مسافری از ۲۴ اسفند پارسال تا پایان چهاردهم فروردین‌ماه,۲۲۲پرواز بود که این تعداد در مدت مشابه نوروز سال گذشته ۱۸۲پرواز بود.

forodgah rasht 3وی با بیان اینکه تعداد پروازها در مقایسه با سال گذشته ۹۸/۲۱ درصد افزایش داشت، گفت: تعداد پروازها ی ورودی و خروجی۲۲۲ پرواز بود که این تعداد در سال گذشته ۱۸۲پرواز بود.

مدیر کل فرودگاه‌گیلان اظهار کرد: تعداد مسافران پروازهای ورودی۴۲/۴۰ درصد و پروازهای خروجی۸۰/۲۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مهندس رضوانی همچنین بیان کرد: کل اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه سردارجنگل به ترتیب پروازهای ورودی یازده هزار و ۹۰۵ نفر و در پروازهای خروجی یازده هزارو ۲۷۲ نفر ثبت شده است.

وی بیشترین آمار مسافران ورود یافته به گیلان را هزار و ۱۵۴ نفر در هفتم فروردین ماه عنوان و اضافه کرد: در مدت یاد شده، این تعداد مسافر با ۱۱۱ پرواز به استان گیلان عزیمت کرده‌اند که ، نه هزار و ۶۳۴ نفر مربوط به پروازهای داخلی و دو هزار و ۲۷۱ نفر مربوط به پروازهای خارجی بوده اند.

به گفته وی در پروازهای ورودی ۱۰۱ پرواز داخلی و ده پرواز خارجی ثبت شده است.

مدیرکل فرودگاه گیلان همچنین خاطرنشان کرد: در مدت مذکور یازده هزار و ۲۷۲ نفر نیز از طریق این فرودگاه با ۱۱۱ پرواز به مقاصد مختلف سفر کرده‌اند که سهم پروازهای داخلی نه هزار و ۱۱۰ مسافر و سهم پروازهای خارجی دو هزار و ۱۶۲ نفر بوده است.

مدیرکل فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت در ادامه با اشاره به پروازهای فوق العاده در این فرودگاه یادآور شد: برای متقاضیان پروازهای هوایی ، پروازهای فوق العاده داخلی به شهرهای مشهد، کیش، اصفهان و پرواز خارجی به اسپارتای ترکیه راه اندازی شده است.

وی گفت: با احتساب پروازهای فوق العاده ، ۸۶ سورتی پرواز در هفته در ایام نوروز انجام شد.

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به عنوان یک ظرفیت بالقوه برای توسعه و ارتقای جایگاه استان است و یکی ازظرفیت‌هایی است که همواره برای سنجش میزان رشد منطقه مورد ارزیابی قرارمی‌گیرد،لذارویکرد اصلیبراین است که فرودگاه رشت هرروز باایجادزیرساخت‌های جدید درآن، به توسعه پایدار نزدیک‌تر شود که خوشبختانه با افتتاح ترمینال جدید فرودگاه در سال گذشته بخشی از این مهم در استان صورت گرفته است.

Share