اعتراف بابک زنجانی: من ویترین افراد پشت پرده‌ام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یکی دیگر از نمایندگان مجلس از «چک» بابک زنجانی برای اردیبهشت ماه خبر داده است و حالا مجموعه شرایط نشان می‌دهد که بابک زنجانی در حال همکاری است تا شاید از زندانی که ۹۹ روز از حضورش در آن می‌گذرد نجات یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  بابک زنجانی درست ۹۹ روز پس از بازداشت بالاخره اعتراف کرد. اعترافاتی که برخی نمایندگان مجلس آن را تا اندازه‌یی هم درست می‌دانندbabak zanjani.

بابک زنجانی که گفته می‌شد با بازجوهایش هماهنگی نمی‌کند حالا ظاهرا مجاب شده و در شرایطی که اموالش برای بدهی‌هایش رو به فروش است اعتراف کرده که تنها ویترین است و با کمک افرادی چنین کارهایی را انجام داده است.

کمی آن‌طرف‌تر یکی دیگر از نمایندگان مجلس از «چک» بابک زنجانی برای اردیبهشت ماه خبر داده است و حالا مجموعه شرایط نشان می‌دهد که بابک زنجانی در حال همکاری است تا شاید از زندانی که ۹۹ روز از حضورش در آن می‌گذرد نجات یابد.

روز گذشته امیرعباس سلطانی نماینده بروجن در مجلس شورای اسلامی، گفت زنجانی پیش از عید اعتراف‌هایی مبنی بر اینکه با یک تیم کار می‌کند و اینکه او تنها ویترین این ماجرا است، داشته است. ما پیش از این اعتراف‌ها نیز بر این باور بودیم که بابک زنجانی به تنهایی نمی‌توانسته تمامی تخلف‌ها و کلاهبرداری‌ها را انجام دهد بلکه با حمایت و پشتیبانی عده‌یی یا گروهی توانسته به اهداف خود برسد.

وی ادامه داد: به‌طور قطع نیمه اول امسال بحث تخلف‌های بابک زنجانی و تیمی که پشت او بوده و او را همراهی می‌کرده بسته خواهد شد. او همچنین درباره جزییات اعتراف‌های بابک زنجانی و اینکه چه افراد یا فردی او را همراهی می‌کردند بیان کرد: «کلیات این پرونده محرمانه است و نمی‌شود اسم کسی را رسانه‌یی کرد. اما آن چیزی که محرز است این است که او یک فرد نبوده و تشکیلات گسترده‌یی پشت او بوده‌اند. بنابراین تا زمانی که این پرونده بسته نشود نمی‌توان درباره اینکه زنجانی با چه گروهی یا فردی همکاری می‌کرده صحبت کرد. از سوی دیگر متاسفانه نتیجه‌های بررسی ما نشان می‌دهد که دستگاه نظارتی آن طور که باید نظارت دقیقی بر روند کارهای بابک زنجانی نداشتند. این عضوکمیته تحقیق و تفحص از بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت تاکید کرد که لیست اموال زنجانی تهیه شده است و در مرحله ارزیابی و کارشناسی اموال است اما این لیست هنوز کامل نشده است.

روز گذشته اما عضو کمیته مشترک کمیسیون‌های انرژی و اصل ۹۰ مجلس برای پیگیری پرونده بابک زنجانی هم گفت: آقای زنجانی برای پرداخت بدهی‌اش تعهد کرده و چکی هم داده که به اردیبهشت‌ماه اختصاص دارد. حسین دهدشتی افزود: آقای زنجانی تعهد کرده و چکی هم داده بود که به نظرم برای اردیبهشت‌ ماه اختصاص دارد، اگر تعهدش انجام شد که مشکلش حل خواهد شد و اگر پرداخت نشد با توجه به شکایت وزارت نفت به سراغ اموالش خواهند رفت و روی آن کار می‌کنند./اعتماد

Share