رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت

استیضاح شهردار رشت خیلی زود است/خواستهٔ شخصی یک فرد نباید به حساب کل شورا نوشته شود

به گزارش اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جمشیدی با اشاره به اینکه شهردار رشت پنجمین ماه فعالیت خود را سپری می‌کند، گفت: تا این لحظه هیچ سوالی از شهردار اعلام وصول نشده و استیضاح شهردار رشت نیز مطرح نشده است.

به گزارش اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر رضا جمشیدی چناری، رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت در مصاحبه با خبرنگار  سرویس شهری دیارمیرزا گفت:استیضاح شهردار خیلی زود است اما من هم از شهردار سوال دارم و اولین کسی بودم که به شهردار رشت درخصوص اتوبوسرانی تذکر داده‌ام.

jamshidiجمشیدی با اشاره به اینکه از فعالیت شورای شهر رشت ۸ ماه می‌گذرد و شهردار رشت نیز پنجمین ماه فعالیت خود را سپری می‌کند، گفت: تا این لحظه هیچ سوالی از شهردار اعلام وصول نشده و استیضاح شهردار رشت نیز مطرح نشده است.
وی در ادامه افزود: مردم رشت از شورای شهر انتظارات بحقی دارند و شورا نیز باید پاسخگوی مردم باشد و از آنجایی که شهردار رشت منتخب شورا است، بر طبق ماده ۷۳ آیین نامه تشکل‌ها و شورا‌ها شورا حق دارد در خصوص ابهامات موجود به شهردار تذکر بدهد و تاکنون در چندین نوبت به شهردار رشت تذکر داده شده است و گام بعدی سوال از شهردار خواهد بود.
رئیس شورای شهر رشت در ادامه گفت: سوال از شهردار چیز عجیب و غریبی نیست و در همه جا مطرح می‌شود.
استیضاح زود است/از شهردار سوال دارم

جمشیدی چناری افزود: در خصوص سامانه اتوبوسرانی به شهردار رشت تذکر داده شده است و این موضوع بار‌ها رسانه‌ای شده است. متاسفانه رانندگان پایه یک اتوبوسرانی علی رغم دریافت حقوق و وجود تعداد زیادی اتوبوس در پارکینگ، پشت اتوبوس نمی‌نشینند و اتوبوس ها در پارکینگ خاک می خورند و این امر موجب ضرر به مردم می‌شود.
وی در ادامه گفت: استیضاح شهردار فعلا زود است اما من هم از شهردار سوال دارم و اولین کسی بودم که به شهردار رشت درخصوص اتوبوسرانی تذکر داده‌ام.

این مسئول در ادامه گفت: آقای شهردار موظف هستند به عنوان بازوی اجرایی مدیریت شهری این اشکالات را رفع نمایند.
و از آنجایی که شورا حق دخالت در مسائل اجرایی را ندارد این وظیفه برعهده شهردار است و او باید در این خصوص اقدامات جدی را انجام دهد.
رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه عکس العمل شورای شهر زمانیکه اقدام جدی از طرف شهرداری صورت نگیرد کاملا طبیعی است، گفت: تنها دلیل تشکیل شورا‌ها نظارت بر عملکرد شهرداری است.

سیستم مدیریت شهرداری اصلاح شود
جمشیدی چناری با اشاره به لزوم اصلاح سیستم مدیریت شهری گفت: شهردار باید هرچه سریع‌تر سیستم مدیریت شهرداری را اصلاح کند چرا که رفتار برخی مدیران مناطق شهرداری درشان مردم نیست.

شهردار رشت پاسخگو باشد
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا رئیس شورای شهر در ادامه به پروژه آبگرفتگی چهار راه میکائیل به سمت مطهری اشاره کرد و گفت: برای حل این معضل از طرف استاندار محترم قولی داده شد و شورای شهر نیز زمینهٔ لازم را فراهم نمود و از طرف استانداری گیلان ۲۵ کیلومتر لوله در اختیار شهرداری رشت قرار گرفت.

وی خواستار پاسخگویی شهردار رشت درخصوص عملیات اجرایی این پروژه شد و افزود: شهردار رشت باید گزارش بدهند که تا این لحظه وضعیت عملیات اجرایی این پروژه در چه مرحله‌ای قرار دارد. چرا یکبار درمورد این پروژه ترک تشریفات برگزار گردید و بعد یکباره با عدول از تصمیم قبلی مناقصه برگزار شد.
وی با بیان اینکه اینگونه تصمیمات به دور ازشان مدیریتی است خاطرنشان کرد: ایشان باید محکم بمانند و کارشان را اجرایی کنند.

اتحاد بی‌سابقه اعضای شورای شهر رشت
دکتر جمشیدی با اشاره به همدلی اعضای شورای شهر گفت: هماهنگی اعضای شورای شهر در مباحث نظارتی بی‌سابقه است و اعضای شورای بسیار همدل و متحد هستند و تمام تصمیمات را باهم می‌گیرند.

چگونگی انتخاب شهردار و تجربهٔ بالای خلیلی در کار مدیریت شهری
رئیس شورای شهر رشت با اشاره به سابقه ۲۰ ساله محمدابراهیم خلیلی در کار مدیریت شهری گفت: آقای خلیلی در کار مدیریت شهری بازنشسته شده‌اند و بر روی کاغذ به هیچ وجه نمی‌توانند یک فرد بی‌تجربه باشند. ایشان بالغ بر ۲۰ سال سابقه شهردار بودن را دارا هستند و ۸ سال شهردار مناطق تهران بوده‌اند.
وی در ادامه افزود: به سادگی نمی‌توان از کنار این همه تجربه گذشت و با توجه به همین امر با ۱۱ رای، ایشان به عنوان شهردار رشت انتخاب شدند.
خواستهٔ شخصی یک فرد نباید به حساب کل شورا نوشته شود

جمشیدی درخصوص برخی موارد مطرح شده درخصوص اینکه برخی از اشخاص از شهردار خواستهٔ شخصی دارند و به دنبال باج گرفتن هستند، گفت: نباید هر بار شورا از شهرداری سوالی داشته باشد و یا تذکری بدهد این ذهنیت شکل بگیرد که چون ایشان حاضر به باج دادن نبوده این سوالات مطرح شده است. بنا بر اعتقاد من هیچ کس از جایگاه شورا از ایشان خواستهٔ نامشروعی نداشته است که ایشان بخواهد باج بدهد.
وی در ادامه افزود: اگر ضعف‌هایی در سیستم مدیریت شهرداری به چشم بخورد و شورای شهر نیز اصرار به اصلاح این روند داشته باشد به هیچ عنوان به معنای آن نیست که کسی از شهردار خواستهٔ شخصی دارد. ضمن انکه اگر در برخی موارد جزئی در حوزهٔ شهرداری کسی از شهردار رشت خواسته‌ای داشته است اولا نباید به حساب کل شورا نوشته شود و ثانیا این امر هیچ ربطی به اکثریت شورا و اجماعی که در بین اعضا شکل گرفته ندارد.

Share