مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان:

استاد دانشگاهی که بتواند از هدفمندسازی یارانه‌ها دفاع کند,نداشتیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محسن نصرپور شامگاه شنبه در جلسه کارگروه اطلاع‌رسانی، ارتباطات و تبلیغات اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در گیلان اظهار داشت: بدون تردید یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های رسانه ملی اجرای موفق قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در این مقطع است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزاnasrpoor1 محسن نصرپور شامگاه شنبه در جلسه کارگروه اطلاع‌رسانی، ارتباطات و تبلیغات اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در گیلان اظهار داشت: بدون تردید یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های رسانه ملی اجرای موفق قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در این مقطع است.

وی با بیان اینکه وظیفه رسانه ملی و استانی در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تنها اطلاع‌رسانی نیست، افزود: آماده‌سازی افکار عمومی و هماهنگ کردن سیاست‌های دولت برای اجرای موفق قانون مذکور از وظایف رسانه‌ها است.

نصرپور سیاست سازمان صداوسیما را تبیین اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها دانست و عنوان کرد: با قوت و تعهد دولت را در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها حمایت می‌کنیم.

مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان تلاش برای کاهش ثبت‌نام متقاضیان با رویکرد اخلاقی، حسی و عاطفی را از اهداف اصلی اقدام‌های رسانه‌ای در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در استان خواند و تصریح کرد: ترسیم آینده‌ای روشن برای عموم مردم در حوزه‌های اقتصادی و سلامت با مثال‌های روشن از اهداف رسانه‌ها در اجرای قانون مذکور است.

وی با تاکید بر اطمینان‌بخشی به صاحبان بنگاه‌های اقتصادی اعم از تولیدی، خدماتی و بازرگانی برای آرامش فضای اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: نبود شوک اقتصادی در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها حائز اهمیت است و مسئولان در مصاحبه‌ها اعلام کنند شوک اقتصادی به کشور وارد نمی‌شود.

نصرپور، انجام مصاحبه برای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را بر مبنای منطق، عقلانیت و بالا بردن آستانه تحمل مردم در پذیرش شرایط اقتصادی جدید عنوان کرد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان با اشاره به اینکه هنوز ضوابط و دستورالعمل‌های اجرای قانون هدفمندسازی یارانه برای رسانه‌ها مشخص نیست، اظهار کرد: ممکن است در اجرای قانون مذکور سلیقه‌ای عمل شود.

وی خواستار تعیین سخنگو برای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در گیلان شد و بیان داشت: سخنگو باید بتواند پاسخگوی مطالبات مردم، نخبگان و مسئولان باشد.

نصرپور اجرای مرحله نخست قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را با حمایت نخبگان و اقشار مختلف جامعه دانست و تصریح کرد: شاید در اجرای مرحله دوم قانون مذکور عجله شده باشد و طرح هنوز شفاف نیست.

مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان برگزاری همایش برای نخبگان جامعه مانند استادان دانشگاه، ائمه جمعه و نیروهای تاثیرگذار فرهنگی را مهم خواند و یادآور شد: مسئولان استانی می‌توانند قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را برای افراد مذکور توجیه کنند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف ۹۰ و ۳۰ دقیقه‌ای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در صداوسیمای مرکز گیلان، خاطرنشان کرد: تماس‌های بسیاری برای معرفی استاد در برنامه‌ها با معاون سیاسی امنیتی استاندار گرفته شد، اما استاد دانشگاهی که بتواند از قانون مذکور در گیلان دفاع کند، نداشتیم.

این مسئول اضافه کرد: مجبور شدیم در برنامه‌های صداوسیما از نمایندگان مجلس یا دیگر مسئولان برای اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها استفاده کنیم.

 * پخش ۷۰ بار زیرنویس انصراف مردم از دریافت یارانه در صداوسیمای گیلان

نصرپور خواستار معرفی استادان دانشگاه و چهره‌های برجسته تاثیرگذار و خوش‌بیان برای تبیین اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در برنامه‌ها شد و گفت: برنامه‌های اجرای قانون مذکور از سوم فروردین جاری در صداوسیمای مرکز گیلان آغاز شده و بیش از ۷۰ بار زیرنویس انصراف مردم برای گرفتن یارانه‌ها و اهمیت این قانون را پخش کردیم.

وی با بیان اینکه کارشناس تبیین اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در گیلان نداریم، یادآور شد: نیاز است استادان دانشگاه برای تبیین اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به صداوسیما معرفی شوند./فارس

Share