از نخستین تصویر سیب ممنوعه تا متفاوت‌ترین چشم‌انداز روی زمین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرآنلاین , عکس‌های علمی، فناوری و هنری جذاب این هفته را به انتخاب پاپ‌ساینس با ما ببینید: از سیب افسانه‌ای و نصفه دوچرخه گرفته، تا کلاه‌خود نایلونی و پله برقی ویزه احمق‌ها! سیب افسانه‌ای شاید در نگاه اول تصور کنید سیب عکس بالا نتیجه کار فتوشاپ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرآنلاین , عکس‌های علمی، فناوری و هنری جذاب این هفته را به انتخاب پاپ‌ساینس با ما ببینید: از سیب افسانه‌ای و نصفه دوچرخه گرفته، تا کلاه‌خود نایلونی و پله برقی ویزه احمق‌ها!

سیب افسانه‌ای

شاید در نگاه اول تصور کنید سیب عکس بالا نتیجه کار فتوشاپ است، یا اینکه تنها تخیلی از میوه‌های باغی افسانه‌ای است. اما واقعیت این است که سیب مذکور علی‌رغم ظاهر منحصر به فردش، واقعا روی درخت باغی در کینگستون تاسمانی رشد کرده است. البته معلوم نیست گاز زدن این سیب هم عواقب گناه نخستین را به همراه دارد یا خیر.

 پتوی شکوفه‌ای

این پتوی گرم و نرم محصول هنرمندانه‌ای است که با الهام از اوریگامی و اشکال سه‌بعدی ساخته شده است. مطمئنا با داشتن این پتو، باحال‌ترین فرد در میان دوستان خود خواهید بود!

اخگرهای بی‌شمار

این مجسمه بافتی تعاملی حاصل همکاری ژانت اچلمان هنرمند و سرپرست خلاق گوگل، آرون کوبلین است. بازدیدکنندگان این اثر با استفاده از تلفن هوشمند یا تبلت خود صفحه‌ای را در مرورگر کروم باز می‌کنند، طرح‌هایی را در نمایشگر خود تعقیب می‌کنند و این طرح‌ها روی جسم درخشان معلق در آسمان به نمایش در می‌آید.

نصفه دوچرخه

اشتباه نکنید؛ کسی زین این دوچرخه را ندزدیده است. دوچرخه‌سوار مجبور است هنگام رکاب زدن بایستد و در عین حال، برای حفظ تعادل خود به میله عمودی نصب شده روی دوچرخه چنگ بزند.

 طوفان غبار دشت‌های جنوبی

عکس بالا که توسط ماهواره‌های پایش زمین ناسا گرفته شده، طوفان شن سنگینی را به تصویر می‌کشد که بخش‌های اعظمی از ایالات کلرادو، کانزاس، اوکلاهاما، نیومکزیکو و تگزاس آمریکا را در نوردیده است.

پله برقی برای احمق‌ها

برای آنهایی که طرز صحیح ایستادن روی پله برقی را نمی‌دانند؛ ابتکار یونی آلتر راه‌حل بسیار مناسبی به شمار می‌رود.

کلاه‌خود نایلونی

این کلاه خود عجیب با طرح بافت موی خود از نایلون قیطانی سبک‌وزنی ساخته شده است که علاوه بر حفاظت از سر، ظاهری ترسناک به استفاده کننده‌اش می‌بخشد.

 پل‌یخی قطب شمال، ۲۰۱۴

محققان پروژه IceBridge در نقشه برداری‌های خود از سواحل آلاسکا، به جمع‌آوری داده‌های ضخامت یخ دریا و پوشش برف روی سطوح یخی با زبری‌های متفاوت می‌پردازند. آنها همچنین عکس‌هایی همانند عکس بالا از کوه‌های یخی رشته کوه بروکز در شمال آمریکای شمالی تهیه کرده‌اند.

 چشم انداز متفاوت

نگران نباشید؛ خطر بلعیده شدن در گرداب و انتقال به فضا یا زمانی متفاوت شما را تهدید نمی‌کند. عکس بالا در حقیقت پانورامایی کروی است که توسط رندی اسکات سالوین، و به عنوان بخشی از پروژه «مکش» گرفته شده است. در این پروژه، سالوین با دستکاری دیجیتال تصاویر، چشم‌اندازهای بدیعی خلق می‌کند.

 

Share