استاندار در شورای هماهنگی ترافیک استان گيلان

اجرای هرچه سریع‌تر راه آهن یکی از اولویت های استان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان تکمیل ۱۱ کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت – قزوین، اجرای هرچه سریع‌تر راه آهن، تکمیل ۴ خطه کردن مسیر رودبار- منجیل، اجرای روکش آسفالت و پروژه‌های راه روستایی، احداث پلهای بزرگ، خرید ماشین آلات لازم در امر راهداری را از جمله اولویت‌های استان دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان گفت: نوسازی ماشین آلات سنگین راه و شهرسازی در کنار اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگ دارای اهمیت است.

5020 دکتر نجفی در شورای هماهنگی ترافیک استان که با حضور کشاورزیان معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری کشور، معاون هماهنگی عمرانی استانداری و جمعی از مدیران برگزار شد از کاهش تلفات جاده‌ای در ایام نوروز در گیلان خبرداد و افزود: علی رغم افزایش گردشگر در ایام نوروز با تلاش و کوشش تمامی دست اندار کاران امر، استان گیلان با کاهش ۱۵درصدی تلفات جاده‌ای جزء ۳ استان بر‌تر در این بخش معرفی شد.

وی از افزایش ۱۰درصدی سفرهای اقامتی به استان گیلان خبرداد و افزود: در ایام نوروز بیش از ۶ میلیون و۳۰۰ هزار نفر گردشگر درمراکز اقامتی استان، شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیر‌ها، مسافرکاشانه‌ها، کلاسهای مدارس و کمپ‌های موقت اسکان یافتند که ورود این میزان گردشگر به رغم کاهش تلفات جاده‌ای نشان دهنده اهمیت توجه به مسائل ترافیکی در استان است.

وی با اشاره به تمهیدات انجام شده برای کاهش بارترافیکی در نوروز گفت: با بازگشایی ۵/۲ کیلومتر از ۱۱ کیلومتر باقیماندهٔ آزاده راه به شکل موقت و چهار خطه کردن بعداز تونل منجیل ترافیک روانی را مسافران محترم در ورود به گیلان تجربه کرد ند.

دکتر نجفی خاطرنشان کرد: البته بنا داریم این ۴ خطه کرده جادهٔ منجیل را تا رودبار ادامه دهیم ضمن اینکه در کنار آن، احداث ۱۱ کیلومتر باقیمانده آزاد راه از طریق جذب اعتبارات فاینانس ادامه خواهد یافت.

وی برحضور مسافر و گردشگر در تمامی ایام سال در استان تأکید کرد و خواستار اهتمام ویژه مسئولین امر در جهت تحقق این مهم شد و افزود: استان گیلان از استعداد و توانمندی بالای در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری برخوردار است که باید با بهره گیری از این ظرفیت‌ها در جهت حل مشکل اشتغال و توسعه استان تلاش کنیم.

استاندار گیلان همچنین از مشارکت و همکاری کلیه ارگان‌ها و دست اندرکاران مرتبط با مبحث سفر و خدمات رسانی که با ایجاد برنامه‌های هدفمند و نظامند تلاش کردند تا بستر لازم را برای انجام سفرهای ایمن و استاندارد و کاهش ترافیک و همچنین کاهش تلفات جاده‌ای فراهم آورند تشکر و قدردانی کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سالم سازی شهر‌ها و روستا‌ها با اجرای طرح مسیر سبز ساحل پاک از جمله اقدامات ارزشمندی بشمار می‌رود که در استان گیلان شکل گرفته و انشاء ا… با اهتمام ویژه‌ای دنبال خواهد شد.

وی تکمیل ۱۱ کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت – قزوین، اجرای هرچه سریع‌تر راه آهن، تکمیل ۴ خطه کردن مسیر رودبار- منجیل، اجرای روکش آسفالت و پروژه‌های راه روستایی، احداث پلهای بزرگ، خرید ماشین آلات لازم در امر راهداری را از جمله اولویت‌های استان دانست و خواستار توجه ویژه و تخصیص اعتبارات لازم جهت اجرای هرچه سریع‌تر آن‌ها شد.

وی تاکید کرد: خرید ماشین آلات جدید حوزهٔ راه و شهرسازی و نوسازی ماشین آلات سنگین دارای اهمیت زیادی در پیشرفت پروژه‌ها و عملکرد مناسب در زمان بحران‌ها دارد.

kesha درادامه این جلسه کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری کشور از کاهش ۸ / ۱۵ درصدی تلفات جاده‌ای در ایام نوروز خبرداد و افزود: امیدوارم شاهد کاهش بیشتر این آمار در سطح کشور باشیم.

وی استفاده از دوربین جهت کنترل رفتارهای پرخطر در سطح جاده‌ها از جمله اقدامات کنترلی در این بخش عنوان کرد.

کشاورزیان برنوسازی ناوگان حمل و نقل تأکید کرد و افزود: این مهم همیشه در دستور کار سازمان بوده و پیگیر هستیم تا اعتبارات لازم برای نوسازی این امر تحقق یابد.

در ادامه این جلسه هریک از دستگاه‌ها به ارائه گزارش از اقدامات خود در ایام نوروز پرداختند و با رهنمود و دسترو استاندار یگلان تصمیمات لازم درهر بخش اتخاذ شد.

 

Share