استاندار گیلان در کارگروه اطلاع رسانی،اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه

اجرای موفق مرحله ی دوم هدفمندی یارانه ها وظیفه ی ملی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در کارگروه اطلاع رسانی، ارتباطات و تبلیغات اجرای مرحله ی دوم هدفمندی یارانه با اشاره به آثار مثبت انجام این مرحله در بهبود معیشت مردم گفت : اجرای موفق مرحله ی دوم هدفمندی یارانه ها وظیفه ی ملی است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  استاندار گیلان در کارگروه اطلاع رسانی، ارتباطات و تبلیغات اجرای مرحله ی دوم هدفمندی یارانه با اشاره به آثار مثبت انجام این مرحله در بهبود معیشت مردم گفت : اجرای موفق مرحله ی دوم هدفمندی یارانه ها وظیفه ی ملی است .

jpg1046 دکتر نجفی با اشاره به اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها گفت : در مرحله نخست این قانون نواقصی وجود داشت که آسیب شناسی صورت گرفته است و درآن مرحله افزایش یکباره بعضا۴۰۰ درصدی قیمت ها را شاهد بودیم که در مرحله دوم این افزایش ها باشیب ملایم انجام خواهد شد تا به مصرف کنندگان فشار نیاید .

وی با بیان اینکه برای شتاب بخشیدن به توسعه ی کشور نبازمند عزم ملی برای اجرای مرحله ی دوم هدفمندی یارانه ها هستیم افزود : چنانچه روند مصرف انرژی در کشور به همین صورت ادامه یابد ، از سال ۹۵ هیچ اعتباری برای طرح های عمرانی در کشور وجود نخواهد داشت .

استاندار گیلان با بیان اینکه هم اکنون ۷۵ هزار پروژه ناتمام در کشور وجود دارد که حدود ۲ هزار تا از این طرح ها در استان است اظهار داشت : برای اجرای بهتر عدالت در جامعه و کاهش عقب ماندگی راهی جز اجرای کامل قانون هدفمندی سازی یارانه ها نداریم .

دکتر نجفی تأکید کرد : در مرحله ی دوم هدفمندی یارانه ها به ارتقای وضعیت بهداشتی و سلامت جامعه و تولید و اشتغال توجه ویژه ای خواهد شد از اینرو با اجرای این مرحله ی همه ی جامعه از آن بهره می برند .

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ فرهنگ و اقتصاد را دو شاخصه مهم در انجام کارهای بزرگ دانست و گفت : اجرای موفق این مرحله از طرح نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاههای اجرایی دولتی و عمومی و بخش خصوصی ، علما و روحانیون ، دانشگاهیان و نخبگان و همه اقشار مردم است .

دکتر نجفی با تأکید براطلاع رسانی مناسب و مؤثر از طریق رسانه ها خاطر نشان کرد : با حضور کارشناسان در رسانه ملی و رسانه های گروهی و تبیین این طرح و پاسخگویی به شبهات ، نباید اجازه گسترش اندیشه های غلط و نگران کننده در جامعه را بدهیم .

وی با بیان اینکه باید به مسائل امنیتی نیز توجه شود افزود : باید این نگرانی را که با آغاز اجرای فازدوم هدفمندی سازی یارانه ها به مردم فشار وارد شود از بین ببریم وجلوی سوء استفاده های احتمالی را نیز بگیریم .

وی ادامه داد : فرمانداران درشهرستان ها باید شرایط را به گونه ای مدیریت کنند که با همکاری وهمیاری همه بخشها این طرح با کمترین تنش و مشکل اجرایی شود .

استاندار گیلان به آغاز ثبت نام از سرپرستان خانوار برای دریافت یارانه نقدی از ۲۰ فروردین اشاره کرد وگفت : کسانی که واقعا” نیاز به این مبلغ ندارند برای توسعه ی کشور از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند .

دکتر نجفی اضافه کرد : همه زیرساختها ی لازم و پهنای باند کافی در شبکه اینترنت استان برای ثبت نام مردم نیازمند برای دریافت یارانه نقدی فراهم شده است .

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه فرمانداران باید در شهرستان ها ستادهای فرعی را تشکیل دهند گفت : اساتید دانشگاه و نخبگان جامعه باروشنگری و آگاه سازی جامعه می توانند شرایط را برای اجرای بهتر این مرحله از قانون فراهم کنند .

وی خاطر نشان کرد : دانشگاهیان ، دانشجویان و قهرمانان و پهلوانان ورزشی سفیران ما در خانواده هایشان هستند .

دکتر نجفی اظهار داشت : با آرامشی که در استان ایجاد شده و با همکاری و اهتمامی که در استان وجود دارد امیدواریم این کار بزرگ هم باتدبیر و آرامش و موفقیت اجرایی شود .

استاندار گیلان همچنین با دعوت از فضاهای مجازی ، مطبوعات و رسانه ها برای همکاری کامل مرحله دوم هدفمندی یارانه ها افزود : درسالی که می خواهیم سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در قالب اقتصاد مقاومتی را اجراکنیم ، همه یک وظیفه ملی دارند که در اجرای موفق مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها همراهی کنند .

دکتر نجفی با اشاره به اینکه شهرداران با هماهنگی فرمانداران ، هزینه های حمل و نقل عمومی را در شهرها کنترل کنند گفت : علما و روحانیون در ایجاد آرامش بین مردم و روشنگری در جهت آگاه سازی مردم در رابطه با اهمیت این طرح نقش بسیار تأثیرگذاری دارند .

اصغریان معاون برنامه ریزی استاندار نیز در این جلسه با بیان اینکه در اجرای مرحله دوم طرح هدفمندسازی یارانه ها افزایش یکباره قیمت ها را نخواهیم داشت گفت : اگر گروهی از مردم از دریافت یارانه ها انصراف دهند نفع آن به افراد نیازمند می رسد .

احمدی پور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار هم رفع تهدیدها و تنش ها ، همفکری و همگرایی ، ایجاد برداشت مناسب در بین مردم و فرهنگ سازی ، اطلاع رسانی هدفمند و مؤثر از جمله اهداف تشکیل کارگروه اطلاع رسانی، ارتباطات و تبلیغات اعلام کرد و افزود : در ستاد استانی هدفمندسازی یارانه ها علاوه بر این کارگروه کارگروه تخصصی دیگر تنظیم بازار ، امنیتی و انتظامی ، حمل و نقل و پایانه ها ، دانشجویی و کارگری نیز تشکیل شده است .

کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار نیز گفت : اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری، مخابرات ، پست ، دفاتر ICT و پیشخوان آمادگی کامل را برای انجام ثبت نام واجدین شرایط و نیازمندان برای دریافت یارانه نقدی را دارند .

در این جلسه همچنین پیرامون مسائلی از جمله نظارت بربازار و اصناف ، اطلاع رسانی هدفمند و منسجم ، مشارکت اساتید دانشگاه و بهره گیری از ورزشکاران در اجرای این طرح مورد بحث قرار گرفت .

Share