امیر دریادار سیاری :

اجازه حضور نامشروع در دریای خزر را نمی‌دهیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: منافع مرزهای آبی و برقراری امنیت و حفظ خزر برعهده ما است، نباید اجازه دهیم دیگران حضور نامشروع در خزر پیدا کنند زیرا خزر متعلق به همسایگان بوده و حفظ امنیت آن بر عهده نیروی دریایی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه حفظ خزر برعهده منطقه چهارم نیروی دریایی است، گفت: نباید اجازه دهیم که دیگران حضور نامشروع در خزر داشته باشند چراکه خزر متعلق به همسایگان بوده و حفظ امنیت آن بر عهده نیروی دریایی است.1392012210053366368873

دریادار حبیب‌الله سیاری پیش از ظهر امروز در مراسم هفته ارتش، با بیان اینکه منطقه چهارم نیروی دریایی از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار کرد: این منطقه و ناوگان برای حفظ و حراست از منابع و منافع ایران در خزر، برقراری امنیت برای فعالیت‌های اقتصادی در عرصه دریاها و نشان دادن اقتدار به بیان فرمانده کل قوا بسیار اهمیت دارد؛ ما باید قدردان منطقه و ناوگان شمال ایران باشیم تا با مدیریت جهادی روز به روز به اقتدار خود اضافه کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: منافع مرزهای آبی و برقراری امنیت و حفظ خزر برعهده ما است، نباید اجازه دهیم دیگران حضور نامشروع در خزر پیدا کنند زیرا خزر متعلق به همسایگان بوده و حفظ امنیت آن بر عهده نیروی دریایی است.

دریادار سیاری با بیان اینکه در آینده نزدیک منطقه جدیدی در شرق خزر احداث می‌شود، اظهار کرد: عزم، تلاش و همت در همه مقاطع اهمیت دارد و این را باید وظیفه اصلی خود بدانیم و برای اقتدار نیروی دریایی و نظام جمهوری اسلامی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در شرایطی هستیم که باید در منطقه اقتدار داشته باشیم چراکه اقتدار توان رزمی در کنار اقتدار کشور بسیار حائز اهمیت است، گفت: ارائه راهکارها در حفاظت از منابع و امنیت در منطقه بسیار دارای اهمیت است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: فعل و انفعالات و فعالیت‌های اقتصادی منطقه به خاطر امنیتی بوده که در راستای حضور نیروی دریایی در منطقه به‌وجود آمده است،‌ همچنین انگیزه، آموزش و مهارت نیروی انسانی و پای کار بودن و علاقمند بودن آن‌ها اهمیت دارد، انتظار ما تقویت ظرفیت منطقه و افزایش توانمندی آن است تا در عرصه ملی و بین‌المللی دریا مشکلی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه توجه به یگان‌های پروازی و شناوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: توجه خاص به مسائل آماری، منطقه‌ای و آبی با اهمیت است، ساخت و سازهایی که دنبال می‌شود باید در بحث تامین و نگهداری مورد توجه قرار بگیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه کارکنان وظیفه برای ما دارای اهمیت هستند و به عنوان نیروی امانت از مردم در اختیار ما قرار دارند، گفت: وظیفه داریم در این مهم دقت داشته باشیم و به ارتقا مهارت کارکنان توجه کنیم.

سیاری با بیان اینکه دریای خزر شرایط ویژه‌ای دارد و توجه به مسائل ایمنی، پروازی و شناور در دریا با اهمیت است، خاطرنشان کرد: در بحث شناسایی دریا و نحوه حضور در دریای متلاتم خزر اگر مهارت نداشته باشیم با خطر رو به رو می‌شویم به همین دلیل باید در همه ابعاد به ایمنی توجه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در این منطقه رفت و آمد و گردشگر بسیاری وجود دارد بنابراین از آسیب‌پذیری بالایی برخوردار بوده که ماموریت ما حفظ امنیت در منطقه است،‌ باید کمبودها و ظرفیت‌ها را بررسی کنیم و نباید اجازه دهیم دشمن از فرصت‌ها استفاده کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: با توجه به حفظ ارزش‌های انقلابی و اسلامی در مسائل فرهنگی باید پیشرو باشیم و به عنوان سربازان ولایت اجازه ندهیم هزینه فرهنگی دشمن بر ما اثر بگذارد.

وی منطقه چهارم نیروی دریایی را بسیار با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: نظم، اقتدار و بالندگی در نقطه شمال و انضباط و نظم در این منطقه به واسطه اقتدار و اعتبار نیروی دریایی است./تسنیم

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share