آیا او بدشانس‌ترین بازیکن فوتبال جهان است؟+عکس

وقتی تئو جیمز والکات (Theo James Walcott) با چهره ای خندان و با نشان دادن نتیجه ۲-۰ به هواداران تاتنهام زمین را ترک می کرد، تصور نمی کرد که این مصدومیت، به معنای از دست رفتن یک جام جهانی دیگر برای او باشد. ستاره توپچی ها که در دو جام جهانی قبلی هم فرصت بازی […]

وقتی تئو جیمز والکات (Theo James Walcott) با چهره ای خندان و با نشان دادن نتیجه ۲-۰ به هواداران تاتنهام زمین را ترک می کرد، تصور نمی کرد که این مصدومیت، به معنای از دست رفتن یک جام جهانی دیگر برای او باشد. ستاره توپچی ها که در دو جام جهانی قبلی هم فرصت بازی پیدا نکرد، در برزیل هم غایب خواهد بود.530474_492

 

در ادامه مروری داریم بر چگونگی از دست دادن ۳ جام جهانی پیاپیِ مهاجم ۲۵ ساله آرسنال که می توان به وی لقب بدشانس ترین بازیکن جهان را داد:

جام جهانی ۲۰۰۶؛ انتقادات بی مورد مانع بازی کردن پدیده جوان جزیره

اسون گوران اریکسون سرمربی سوئدی وقت تیم ملی انگلیس با انتخاب جوانی ۱۷ ساله که تا آن موقع حتی یک بازی هم در لیگ برتر انگلستان انجام نداده بود، جامعه فوتبالی جزیره را پیش از آغاز جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان در بهت فرو برد. اریکسون سوئدی، والکات را در حالی انتخاب کرده بود که وی تا آن زمان تنها ۱۳ بازی برای تیم جوانان آرسنال انجام داده بود.

 

530479_672

 

تئو والکات ۱۷ ساله در کنار اریکسون سرمربی انگلیس در جام جهانی ۲۰۰۶

با انتشار لیست ۲۳ نفره تیم ملی انگلستان برای جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان، موج انتفادات فراوانی از اریکسون آغاز شد زیرا او این جوان بی تجربه را به مهاجمان آماده آن زمان لیگ برتر نظیر جرمن دفو و دارن بنت، آندرو جانسون و دین اشتون ترجیح داده بود. شاید همین انتقادات در نهایت سبب شد تا اریکسون حتی برای ۱ دقیقه هم از جوان اول آن روزهای فوتبال انگلیس در مسابقات استفاده نکند. سه شیرها در نهایت با شکست در ضربات پنالتی برابر پرتغال در یک چهارم نهایی با جام هجدهم وداع کردند.

جام جهانی ۲۰۱۰؛ بازگشت ناامید کننده پس از انواع و اقسام مصدومیت

۴ سال پس از جام جهانی ۲۰۰۶ والکات ۲۱ ساله با سرعت و تکنیک ناب خود به همراه سسک فابرگاس جوان، به یکی از ارکان تاثیر گذار تیم آرسن ونگر تبدیل شد بود. او  پیش از این در سپتامبر ۲۰۰۸ در مرحله مقدماتی برای رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی در دیدار برابر کرواسی اولین هت تریک خود را با پیراهن سه شیر ها به ثبت رسانده بود.

530476_376

اگر تئوی جوان فرصت حضور در جام جهانی را می یافت بیشتر می توانست هنر خود را به نمایش بگذارد

همه چیز آماده بود تا او زیر نظر فابیو کاپلو، شماره ۷ مقدس تیم ملی انگلستان را در جام جهانی به تن کند، اما در سال ۲۰۰۹ بار دیگر همه چیز خراب شد تا ارون لنون ۲۳ ساله این پیراهن را بر تن کند.
مصدومیت ۹ ماهه عجیب تئو در فصل منتهی به جام جهانی به کل او را از شرایط آرمانی به دور کرد. او سرانجام  پس از پشت سر گذاشتن انواع و اقسام مصدومیت ها از ناحیه شانه، کمر، همسترینگ و زانو در سال ۲۰۰۹، توانست در ماه مارس ۲۰۱۰ و تنها ۲ ماه پیش از آغاز بازی ها به میادین باز گردد. اما عملکرد ضعیف والکات در دیدار دوستانه برابر تیم ملی مصر عاملی شد تا فابیو کاپلو از او قطع امید کند و تئو دیگر جایی در لیست ۲۳ نفره تیم ملی انگلیس در جام جهانی نداشه باشد و برای دومین بار پیاپی شانس بازی در معتبرترین تورنمنت فوتبال را از دست بدهد.

جام جهانی ۲۰۱۴؛ حسرت تئو ۱۲ ساله شد

به گزارش مشرق، والکات در صعود سه شیر ها به جام جهانی ۲۰۱۴ هم سهیم بود و در ۴ بازی مقدماتی برای این تیم به میدان رفت. در تیم باشگاهی نیز همه چیز در ابتدای فصل ایده آل به نظر می رسید، با آمدن مسوت اوزیل به آرسنال، توپچی های لندن بار دیگر به مدعی اصلی قهرمانی در لیگ جزیره تبدیل شده بودند و ولکات در ۲۴ سالگی و در اوج دوران فوتبالی خود، آماده بود تا با پشت سر گذاشتن فصلی همراه با موفقیت در آرسنال پس از ۸ سال، به رویای بازی در جام جهانی جامه عمل بپوشاند اما در ماه سپتامبر تئو به علت جراحی از ناحیه شکم مجبور شد، ۲ ماه از میادین دور بماند اما او توانست در اواخر ماه نوامبر به ترکیب آرسنال که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی جزیره به شمار می رود بازگردد.

530478_233

آسیب دیدگی زانوی والکات، هت‌تریک تئو والکات را در از دست دادن جام جهانی تکمیل کرد

بازگشت او شگفت انگیز بود، ۵ گل در ۶ بازی آخر آرسنال در سال ۲۰۱۳، اما با آغاز سال ۲۰۱۴ بار دیگر همه چیز خراب شد. در جریان پیروزی ۲-۰ آرسنال در دربی لندن برابر تاتنهام (در FA Cup) او زمین را به کمک برانکارد ترک کرد. در ششم ژانویه ۲۰۱۴ باشگاه آرسنال طی اعلامیه ای رسمی بیان کرد که او باید زانویش را به تیغ جراحان بسپارد و بدین ترتیب ادامه رقابت های لیگ برتر انگلیس و هم چنین جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را به علت مصدومیت از دست خواهد داد، تا حسرت والکات برای حضور در جام جهانی ۱۲ساله شود!530477_763

باید دید جوان اول سابق فوتبال انگلستان بالاخره در ۲۹ سالگی و در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه می تواند با پیراهن شماره ۷ تیم ملی انگلستان، در بزرگ ترین رویداد فوتبالی جهان به میدان برود یا خیر؟

مشرق/

Share