آخرین اخبار کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از زبان نماینده مردم آستانه اشرفیه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،«محمدحسین قربانی»  با اشاره به جلسه عصر امروز (یکشنبه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با حضور رییس سازمان بهزیستی کشورهمایون هاشمی ، گفت :در این جلسه گزارشی از مشکلات این سازمان بخصوص در زمینه کمبود نیرو و بودجه به نمایندگان ارایه گردید. وی ادامه داد: ر جلسه امروز همچنین طرح […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،«محمدحسین قربانی»  با اشاره به جلسه عصر امروز (یکشنبه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با حضور رییس سازمان بهزیستی کشورهمایون هاشمی ، گفت :در این جلسه گزارشی از مشکلات این سازمان بخصوص در زمینه کمبود نیرو و بودجه به نمایندگان ارایه گردید.

ghorbaniقربانی 2

وی ادامه داد: ر جلسه امروز همچنین طرح حمایت از بیماران کلیوی و بیماران خاص در حین کار مطرح شد. در این طرح آمده است افرادی که در مجموعه های کارگاهی فعالیت می کنند و در حین کار دچار بیماری خاص یا کلیوی می شوند، بتوانند از قانون سختی کار استفاده کنند و زودتر از موعد بازنشسته شوند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه خاطر نشان کرد: اما با توجه به مغایرت کلیات این طرح با قوانین قبلی و داشتن بار مالی، کمیسیون بهداشت در جلسه امروز با آن مخالفت کرد.

وی گفت: همچنین طرح اصلاح ماده ۳۵ قانون نظام وظیفه عمومی نیز از دیگر دستورکارهای جلسه امروز کمیسیون بهداشت بود که بر اساس آن دیپلمه ها نیز همانند مشمولین لیسانس و بالاتر می توانند در حین خدمت برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروند اما کمیسیون با این طرح نیز مخالفت کرد.

قربانی اظهار داشت: بررسی الحاق یک بند به ماده ۴۵ قانون نظام وظیفه درباره افزودن شروط جدیدی برای معافیت از خدمت بررسی شد که این موضوع نیز مورد موافقت نمایندگان عضو کمیسیون بهداشت و درمان قرار نگرفت.

وی افزود: همچنین پیرو ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، کمیسیون نیز بر لزوم نظارت جدی بر منابعی که در بودجه ۹۳ در اختیار وزارت بهداشت گذاشته شده تاکید کرد تا ضمن تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، چارچوب های قانونی در توزیع منابع رعایت شود.

ایرنا/

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share