شهردار رشت اعلام کرد

۱۰ تا ۱۶ اسفند هفته ای بدون قطع درخت در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت گفت:با توجه به شرایط اقلیمی شهر رشت و برخورداری این منطقه از طبیعتی زیبا، کم نظیر و چشم نواز، شهرداری رشت در نظر دارد تا با نامگذاری هفته جاری به عنوان هفته ای بدون قطع درخت گام هایی آغازین در مسیر ارتقای فرهنگ حفظ و نگهداری فضای سبز شهری بردارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت اعلام کرد:۱۰ تا ۱۶ اسفند هفته ای بدون قطع درخت در رشت نامگذاری شده است.
khaliمحمد ابراهیم خلیلی شهردار رشت در آستانه نوروز و ۱۵ اسفند (روز درختکاری) با اعلام خبر فوق گفت: با توجه به شرایط اقلیمی شهر رشت و برخورداری این منطقه از طبیعتی زیبا، کم نظیر و چشم نواز، شهرداری رشت در نظر دارد تا با نامگذاری هفته جاری به عنوان هفته ای بدون قطع درخت گام هایی آغازین در مسیر ارتقای فرهنگ حفظ و نگهداری فضای سبز شهری بردارد.

وی با اشاره به ماده یک لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهر عنوان کرد: افزایش فضای سبز در سطح شهر ، به عنوان یکی از سرفصل های اصلی برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت مدیریت شهری، می تواند با برگزاری هفته ای بدون قطع درخت که امیدواریم در تقویم مدیریتی شهر رشت به عنوان آیینی سالانه ثبت گردد، مورد توجه عمومی قرار گرفته و با سرعت بیشتری پی گیری شود.

وی در همین رابطه افزود: شهرداری رشت در تلاش است با همکاری سایر نهاد های ذیربط، با اقدامات کارشناسی و تخصصی، نسبت به کاشت درختان حاصلخیز و سازگار با شرایط اقلیمی مبادرت ورزد تا نوار سبز شهری که علاوه بر زیباسازی سیمای شهر در پالایش هوا و مطبوعیت محیط زندگی شهری نقش انکار ناپذیری دارد، نمادی برای شهروندان و جاذبه ای برای گردشگران باشد شهردار رشت در همین خصوص عنوان داشت: کاشت ۵۰۰۰ اصله نهال نیز در مناطق پنج گانه سطح شهر و توزیع ۲۰۰۰۰ اصله نهال رایگان در میادین اصلی شهر از اهم برنامه ها در هفته درختکاری خواهد بود.

محمد ابراهیم خلیلی در خاتمه تصریح کرد شهرداری رشت با توجه به موازین و اختیارات مدیریتی خود با جدیت بیشتری نسبت به ممنوعیت قطع درختان در حریم شهر اقدام خواهد نمود.

Share