طی حکمی از سوی رئیس هیأت مدیره شرکت ایرانیان نت

یک گیلانی، مدیرعامل اپراتور چهارم مخابراتی کشور شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا طی حکمی از سوی رئیس هیأت مدیره شرکت خدمات ارتباطی و الکترونیکی ایرانیان نت، محسن باقری چناری به سمت مدیرعامل جدید اپراتور چهارم ـ مجری شبکه فیبر نوری کشور ـ منصوب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرعامل اسبق شرکت مخابرات استان گیلان، مدیرعامل اپراتور چهارم مخابراتی کشور شد.

محسن-باقری-چناری به نقل از لاهیگ، طی حکمی از سوی رئیس هیأت مدیره شرکت خدمات ارتباطی و الکترونیکی ایرانیان نت، محسن باقری چناری به سمت مدیرعامل جدید اپراتور چهارم ـ مجری شبکه فیبر نوری کشور ـ منصوب شد.

علی حکیم‌جوادی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی و الکترونیکی ایرانیان نت که با حضور معاون وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت برگزار شد، گفت: اجرای شبکه فیبر نوری از اولویت‌های ملی است و دسترسی کاربران به پهنای باند مناسب در زمان مقرر، برای اپراتور چهارم هدف‌گذاری شده است.

وی از مدیرعامل جدید خواست، فعالیت‌های اجرایی شبکه فیبر نوری را به گونه‌ای سامان دهد که اپراتور چهارم بتواند در زمان تعیین شده و مورد انتظار وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات به تعهدات خود عمل کند.

مدیرعامل جدید شرکت خدمات ارتباطی و الکترونیکی ایرانیان نت نیز در این مراسم ضمن ابراز امیدواری برای ایجاد شبکه فیبر نوری (FTTX) بر اساس پروانه صادره از سوی رگولاتوری، از سیاست‌گذاران حوزه ارتباطات کشور خواست، مأموریت اپراتور چهارم را مأموریتی ملی تلقی کنند و با حمایت‌های قانونی از این پروژه ملی، جبران عقب‌ماندگی‌های دیجیتالی کشور را سرعت بخشند.

محسن باقری چناری گفت: کمک‌های مورد انتظار اپراتور چهارم از مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه ارتباطات کشور، امکان استفاده از زیرساخت‌های موجود، از قبیل داکت‌ها و کانال‌های مخابراتی در شهرهای بزرگ، همچنین استفاده از فیبر نوری سایر سازمان‌هاست که به‌دلیل قابلیت‌های این فنآوری، از همه ظرفیت آن‌ها استفاده نمی‌شود.

وی افزود: اجرای شبکه فیبر نوری تنها راه اصولی برای تحقق دولت الکترونیک، شبکه ملی اطلاعات و رسیدن به پهنای باند مناسب در دسترسی کاربران به سرویس‌های باند پهن است و تلاش در این زمینه، تنها از طریق همسویی وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات و همراهی شهرداری‌ها با اپراتور چهارم به ثمر خواهد رسید.

مدیرعامل جدید شرکت خدمات ارتباطی و الکترونیکی ایرانیان نت تصریح کرد: من معتقدم در این پروژه ملی، نقش وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات نقشی تعیین و تسهیل ‌کننده و نقش شهرداری‌ها، نقش جان‌بخشی به دنیای مجازی ایران از طریق شبکه فیبر نوری است.

باقری چناری گفت: ایجاد و توسعه شبکه فیبر نوری برنامه‌ای جهانی و ضرورتی ملی برای بهره‌مندی از فضای بی‌انتهای مجازی است. فضایی که با کمترین هزینه‌های کاربری، شیوه‌های نوینی از زندگی را برای مردم فراهم می‌کند و البته داخل شدن در این فضا، نیازمند معجزه اصحاب رسانه در معرفی، توصیف و تصویر‌سازی دنیای جدید برای مردم ایران زمین است.

گفتنی است، محسن باقری چناری از مهر سال جاری به همراه محمدرضا مرادی و اسدالله همتی به نمایندگی از شرکت ارتباطات زیرساخت (سهامدار دولتی بلوک ۲۰ درصدی ویژه شرکت خدمات ارتباطی و الکترونیکی ایرانیان نت)، عضو هیأت مدیره و معاون تجاری سرویس اپراتور چهارم مخابراتی کشور بوده است.

وی که دانش‌آموخته کارشناسی ارشد از دانشگاه شیراز و از جانبازان دفاع مقدس است، دارای ۲۵ سال سابقه مدیریتی در شرکت مخابرات ایران و بخش خصوصی است.

Share