رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد

یک‌هزار طرح نیمه تمام صنعتی و تجاری در گیلان وجود دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، علی منتظری  با بیان اینکه بیش از یک‌هزار طرح نیمه تمام صنعتی و تجاری در گیلان وجود دارد، اظهار کرد: در حوزه صنعت، معدن و تجارت عمده فعالیت‌های استان معطوف به حفظ شرایط موجود و ایجاد اشتغال است.  وی گفت: از محل صندوق توسعه ملی ۷۷۰ میلیارد تومان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، علی منتظری  با بیان اینکه بیش از یک‌هزار طرح نیمه تمام صنعتی و تجاری در گیلان وجود دارد، اظهار کرد: در حوزه صنعت، معدن و تجارت عمده فعالیت‌های استان معطوف به حفظ شرایط موجود و ایجاد اشتغال است.

13921209000177_PhotoA

 وی گفت: از محل صندوق توسعه ملی ۷۷۰ میلیارد تومان اعتبار در بانک‌های استان متمرکز شد تا واحدهایی که بدهی ندارند بتوانند آن را در زمینه ایجاد اشتغال جذب کنند.

 منتظری با اشاره به اینکه اکنون یک‌هزار و ۷۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی و تجاری با پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا ۹۰ درصد در گیلان وجود دارد، ادامه داد: تنها برای تکمیل تعداد اندکی از این واحدها اعتبار در نظر گرفته شده است.

 وی بهره‌برداری تعدادی از طرح‌های نیمه تمام گیلان را در اواخر فروردین سال جدید عنوان کرد و یادآور شد: ایجاد شهرک‌های نساجی و سلولزی از جمله طرح‌های صنعتی هستند که در سال جدید راه‌اندازی می‌شوند.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تصریح بر اینکه به لحاظ ذخیره‌سازی و تامین کالا در استان مشکلی نداریم، گفت: از شرایط خوبی در زمینه ذخیره گندم، میوه و فرآورده‌های دامی در استان برخوردار هستیم.

 وی درباره راه‌اندازی نمایشگاه‌های بهاره در گیلان خاطرنشان کرد: در اغلب شهرهای استان به غیر از چهار شهرستان نمایشگاه بهاره راه‌اندازی شده است.

 منتظری اضافه کرد: اکنون بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ غرفه نمایشگاه بهاره در سطح استان مشغول فعالیت هستند.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطرنشان کرد: در رشت دو نمایشگاه در قالب ۶۰ غرفه از ۱۵ اسفند تا پایان فروردین سال جدید مشغول ارائه خدمات به شهروندان هستند.

فارس/

Share