یونسکو ثبت جهانی ۶۰ درصد ماسوله را پذیرفت

اسماعیل قربا‌ن‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفر این شهرستان کیفیت مطلوب خدمات گردشگری در نوروز امسال را اولویت برنامه‌های این ستاد عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسماعیل قربا‌ن‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفر این شهرستان کیفیت مطلوب خدمات گردشگری در نوروز امسال را اولویت برنامه‌های این ستاد عنوان کرد. ماسوله

وی اظهار کرد: دستیابی به کیفیت مطلوب و رضایت‌مندی مسافران نوروز نیازمند تعامل و همکاری تمام اعضای ستاد است.

این مسئول تشکیل کمیته‌های تخصصی، فعال کردن کمیته‌های اطلاع‌رسانی و دستگاه‌های خدمات‌رسان و برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در کنار بازارچه‌های صنایع‌دستی و … را در دستور کار ستاد مذکور ذکر کرد.

وی افزود: امیدواریم با اجرای مناسب جشنواره‌های بومی و محلی و برنامه‌ریزی‌های مناسب رضایت گردشگران ورودی به فومن را جلب کنیم.

قربان‌زاده تصریح کرد: بررسی برنامه‌های پیشنهادی برای ارائه امکانات و خدمات جدید با کیفیت متفاوت از سال‌های گذشته به گردشگران، ایجاد آرامش، امنیت و سهولت تردد بیشتر از جمله برنامه‌های ستاد است.

این مقام مسئول اجرای برنامه‌های فرهنگی‌ـ‌هنری مبتنی بر توانمندی‌های شهرستان به منظور معرفی و اشاعه فرهنگ غنی، معرفی صنایع‌دستی منطقه و … را از دیگر اهداف و برنامه‌های ستاد تسهیلات سفر شهرستان فومن در نوروز ۹۳ عنوان کرد.

فرماندار فومن ارائه برنامه مدون گردشگری در این شهرستان را ضروری دانست و گفت: با وجود دو منطقه گردشگری ماسوله و قلعه‌رودخان و حجم زیاد مسافر به یک برنامه‌ریزی شش ماهه نیاز داریم تا امکانات لازم برای اسکان مسافران فراهم شود.

وی نوروز را فرصتی مناسب برای معرفی فرهنگ و آداب و رسوم فومن به هموطنان دانست و گفت: باید انتظارات مسافرانی که به فومن سفر می‌کنند برآورده شود و هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و مدارس برای ورود گردشگران آماده پذیرایی شوند.

قربان‌زاده با تأکید بر اینکه باید معابر شهر فومن مرمت و دستفروشان مدیریت و ساماندهی شوند، از مسئولان خواست تا با همکاری دهیاران روستا‌ها آماده پذیرایی از مسافران باشند.

وی درباره دریافت عوارض ورودی ماسوله و قلعه‌رودخان گفت: مبالغ دریافتی در ورودی مناطق گردشگری ماسوله و قلعه‌رودخان باید صرف همان حوزه شود.

فرماندار فومن تصریح کرد: با دریافت عوارض باید برای گردشگر و مسافران خدمات مطلوب در نظر گرفته شود در غیر این صورت اجازه دریافت عوارض ورودی از مسافران را نخواهیم داد.

وی نگاه به ماسوله را استانی و ملی خواند و یادآور شد: ماسوله از گذشتگان به ما رسیده بنابراین باید در حفظ و نگه‌داری آن برای آیندگان تلاش کنیم.

قربان‌زاده با بیان اینکه سازمان یونسکو ۶۰ درصد شهرک ماسوله را برای ثبت جهانی قبول کرده است، خاطرنشان کرد: باید نظارت و کنترل و برنامه‌ریزی در آن با جدیت صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه مساجد بین‌راهی باید باز و سرویس‌های بهداشتی تمیز نگه‌داری شوند، متذکر شد: باید از گرانفروشی جلوگیری و سوئیت‌ها کنترل شوند./فارس

 

Share