یادمان و نمایشگاه آثار نقاشی سلیم کرمی در خانه فرهنگ و هنر برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با همکاری گروه «هنر انزلی» نمایشگاه سیری در هنر معاصر ایران ویژه هنرمندان «خودآموخته» در خانه فرهنگ و هنر مورخ ۲۲/۱۲/۹۲لغایت ۲۸/۱۲/۹۲ اسفند ماه برگزار می کند.  در این یادمان که با حضور و سخنرانی مرتضی زاهدی برگزار خواهد شد، یاد سلیم کرمی گرامی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با همکاری گروه «هنر انزلی» نمایشگاه سیری در هنر معاصر ایران ویژه هنرمندان «خودآموخته» در خانه فرهنگ و هنر مورخ ۲۲/۱۲/۹۲لغایت ۲۸/۱۲/۹۲ اسفند ماه برگزار می کند.

IMG_2972 در این یادمان که با حضور و سخنرانی مرتضی زاهدی برگزار خواهد شد، یاد سلیم کرمی گرامی داشته خواهد شد.

سلیم کرمی خولکی-معروف به عمو سلیم-از چهره‌های شاخص نقاشی گیلان است.

عموسلیم نقاشی را در سال‌های پس از میان سالی به شکل خود آموخته آغاز کرد و خیلی زود به خاطر جنبه‌های متنوع خیال‌انگیز نقاشی‌هایش به شهرت رسید.

وی در سال ۱۳۲۵ در رودبار متولد شد و سال‌ها در یکی از محلات قدیمی شهر رشت زندگی کرد. به واسطه‌ی هنر درمانی به توانایی‌اش در نقاشی پی برد، اولین نمایش انفرادی او در سال ۱۳۸۷ در گالری او شهر رشت رشت برگزار شد، پس از آن نیز گالری مارلیک این شهر در سال ۱۳۹۰ بخشی از آثار او را نمایش داد.

آخرین نمایشگاه این هنرمند با عنوان عدن اردیبهشت ۱۳۹۲ در گالری هما در تهران برگزار شد.

موضوعات آثار سلیم مثل اغلب هنرمندان اوت سایدر به فضاهای زیستی هنرمند بازمی‌گشت، با این تفاوت که او از بسیاری از مولفه‌های این گونه نقاشی مثل روایتگری پیروی نمی‌کرد و از این منظر نمونهٔ شاخصی محسوب می‌شود. درخت‌ها و جانوران از موضوعات همیشگی آثار سلیم بودند.

شایان ذکر است،افتتاحیه ان مراسم با سخنرانی مرتضی زاهدی در تاریخ ۲۲ اسفندماه ساعت ۱۶ برگزار خواهد شد و نمایشگاهی از آثار این هنرمند، از ۲۲ الی ۲۸ اسفند در گالری خانه فرهنگ و هنر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت برای بازدید علاقمندان دایر می باشد.

Share