رئیس پارک علم و فناوری گیلان :

گیلان مرکز هدایت صادرات محصولات دانش‌بنیان شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مجید متقی‌طلب امروز  درباره صادرات محصولات دانش‌بنیان اظهار کرد: سیاست‌های وزارت علوم بر اساس صادرات دانش‌بنیان و توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی است. وی افزود: بر اساس ابلاغیه مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی صادرات محصولات دانش بنیان مهم است. رئیس پارک علم و فناوری گیلان ادامه داد: […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مجید متقی‌طلب امروز  درباره صادرات محصولات دانش‌بنیان اظهار کرد: سیاست‌های وزارت علوم بر اساس صادرات دانش‌بنیان و توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی است.elm

وی افزود: بر اساس ابلاغیه مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی صادرات محصولات دانش بنیان مهم است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان ادامه داد: برای این منظور گیلان با توجه به برخورداری از مزیت‌های قرار گرفتن در حاشیه خزر به عنوان مرکز هدایت صادرات محصولات دانش‌بنیان به کشورهای حاشیه خزر شد.

وی با دعوت از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های صادرات و بازرگانی گفت: مبتکران در صورت تمایل و تفاهم با سرمایه‌گذاران می‌توانند طرح‌های خود را تجاری‌سازی کنند.

متقی‌طلب با اشاره به ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان تصریح کرد: در این راستا شرکت‌های دانش‌بنیان باید تعیین صلاحیت شوند.

به گفته وی، امسال از بین دو استان گیلان و زنجان، پارک علم و فناوری گیلان مرجع تعیین صلاحیت ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان شده است.

این مسئول اضافه کرد: هر شرکت برای ثبت باید ابتدا اطلاعات شرکت خود را در سایت مورد نظر وارد کند تا جزئیات شرکت مورد نظارت اعضای کارگروه علمی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه موضوع و اصل کار باید مبنای دانشی داشته باشد، خاطرنشان کرد: کسانی که می‌خواهند از بودجه این بخش استفاده کنند باید ابتدا تعیین صلاحیت شوند.

متقی‌طلب درباره روند ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان متذکر شد: پس از بررسی از ادعا، اختراع و اعتبار و تیم علمی شرکت مورد نظر رای برای تعیین صلاحیت ثبت شرکت دانش‌بنیان صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت امسال برای بخش صندوق نوآوری و شکوفایی ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار قرار داده است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه امسال بسیاری از طرح‌ها و آثار شرکت کننده در جشنواره فکر برتر قابلیت صادرات دارند، خاطرنشان کرد: گیلان به عنوان درگاه صادرات محصولات دانش‌بنیان به کشورهای حاشیه خزر شناخته شده است.

به گفته وی، از سال گذشته تاکنون بیش از ۸۰ طرح در راستای تجاری سازی قرارداد بسته شده است./فارس

Share