گیلان رتبه‌ سوم تصادفات جاده‌ای پس از تهران و قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محتشم امیری امروز در همایش «سوانح و حوادث در کمین مردان ایرانی» در این شهر اظهار کرد: گیلان رتبه‌ سوم تصادفات جاده‌ای پس از تهران و قم را به خود اختصاص داده است. وی تصریح کرد: حوادث جاده‌ای بیشترین دلیل ضایعات نخاعی در جهان است که یک سوم تصادفات […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محتشم امیری امروز در همایش «سوانح و حوادث در کمین مردان ایرانی» در این شهر اظهار کرد: گیلان رتبه‌ سوم تصادفات جاده‌ای پس از تهران و قم را به خود اختصاص داده است.

IMG_4272وی تصریح کرد: حوادث جاده‌ای بیشترین دلیل ضایعات نخاعی در جهان است که یک سوم تصادفات جاده‌ای را ضایعات نخاعی تشکیل می‌دهند.

این استاد دانشگاه گفت: ایران عملاً در رتبه‌ نخست جهان در بحث تصادفات جاده‌ای است.

وی استاندارد نبودن خودروها و نامناسب بودن وضعیت جاده‌ها را از عوامل دیگر بروز حوادث و اختصاص یافتن این رتبه در دنیا عنوان کرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر نقش بستن کمربندی ایمنی در کاهش آمار مصدومان، افزود: بستن کمربندی ایمنی برای راننده و سرنشین جلو ۴۰ تا ۷۵ درصد و برای سرنشین عقب ۲۵ تا ۷۵ درصد در کاهش احتمال مرگ موثر است.

وی با بیان اینکه ۸۸.۱۶ درصد مصدومان حوادث ترافیکی را مردان موتورسوار تشکیل می‌دهند، یادآور شد: در صورت استفاده از کلاه ایمنی ضربات وارده کاهش می‌یابد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به یک مطالعه‌ توصیفی مقطعی در بیمارستان پورسینای رشت در سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۲، خاطرنشان کرد: در این سال‌ها حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر به دلیل حوادث و سوانح به بیمارستان مراجعه کردند.

وی اضافه کرد: از این میزان، مراجعه ۱۴ هزار و ۹۹۷ نفر یعنی حدود ۶۵ درصد به دلیل تصادفات جاده‌ای و ۴ هزار و ۹۳۵ نفر شامل ۲۱ درصد به دلیل سقوط از ارتفاع بود.

به گفته محتشم امیری، از تعداد مذکور حدود ۶۸ درصد مجروحان مرد و ۹۶۵ نفر زن شامل ۲.۳۰ درصد بودند./فارس

Share