استاندار گيلان در جلسه شوراي گفتگو دولت و بخش خصوصي

گفتن مشکلات خوب است اما باید راه حل ها را هم بیان کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده عالی دولت در گیلان گفت : این شورا فرصتی است تا همه ی افراد استان را در فرآیند توسعه مشارکت دهیم. گفتن مشکلات خوب است اما در اینگونه نشست ها در کنار بیان مسائل ، راه حل ها را نیز مطرح کنیم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در چهارمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی گیلان با اشاره به اهمیت بهبود فضای کسب و کار گفت : با توجه به حضور دست اندرکاران بخش کسب و کار و نمایندگانی از تمامی قوا ، این نشست از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار می باشد که باید با بهره گیری از این ظرفیت ها در جهت بهبود فضای کسب و کار در استان تلاش کنیم .

jpg872 وی بر حضور پررنگ بخش های خصوصی ، دولتی و نیمه دولتی در سطح عالی در این جلسات تاکید کرد و خواستار برگزاری جلسات در شکل واقعی گفتگو محور و مشورتی برای رفع موانع و مشکلات فضای کسب و کار شد .

دکتر نجفی با بیان اینکه جلسات شورای گفتگو باید کار بردی و برنامه محور باشد گفت :باید روند فعلی برگزاری این نشست ها تغییر کند تا بتوانیم به نتیجه درست برسیم در غیر این صورت اگر این روند ادامه یابد به نتایج مطلوب دست نخواهیم یافت .

نماینده عالی دولت در گیلان گفت : این شورا فرصتی است تا همه ی افراد استان را در فرآیند توسعه مشارکت دهیم .

وی تاکید کرد : اگر تصمیمات این نشست ها واقعا ً کاربردی باشد بنده حاضرم هر هفته در آن حضور یابم چرا که تمام دغدغه من حمایت از بخش خصوصی است .

استاندار گیلان افزود : گفتن مشکلات خوب است اما در اینگونه نشست ها در کنار بیان مسائل ، راه حل ها را نیز مطرح کنیم .

دکتر نجفی با اشاره به اهمیت ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار داشت : پیرو این ابلاغیه ریاست محترم جمهور معاون اول خود و مدیران را مکلف نمود تا در جهت اجرای این مهم تلاش کنند .

نماینده عالی دولت در گیلان تبدیل امکانات و فرصت ها از بالقوه به بالفعل و معطوف بودن نگاه ها به داخل کشور را از جمله محاسن اقتصاد مقاومتی برشمرد و مدیران استان را مکلف نمود تا در جهت اجرای هرچه بهتر اقتصاد مقاومتی در استان تلاش نمایند.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه پرداخت یارانه ها باید در مسیر درست خود حرکت کند تا بر اساس قانون از بخش خصوصی نیز حمایت شود گفت : به عنوان مثال در گیلان ۷ برابر بودجه ی عمرانی یکسال ، سالانه یارانه ی نقدی توزیع می شود و در چنین شرایطی وضعیت پیشرفت طرح های عمرانی مشخص است که چه سرنوشتی پیدا می کند .

وی افزود : انشاء ا… سال آینده بخشی از یارانه ها برای حمایت از بخش صنعت و بهداشت هزینه خواهد شد .

استاندار گیلان به مشکلات بخش گردشگری نیز اشاره کرد و افزود : سهم زیادی از دست دادن فرصت ها ی اشتغال استان ، بابت غفلت از این بخش است .

دکتر نجفی افزود : اگر می خواهیم معضلات بیکاری حل شود باید واقعاً مشکلات بیکاری را درک کرد .

دکتر قربانی نماینده آستانه اشرفیه در این نشست با قدردانی از رویکرد استاندار گیلان در خصوص شورای گفتگو گفت : برای حل مشکلات بیکاری استان باید به بخش تولید و کشاورزی ، گردشگری و صنعت نگاه ویژه داشته باشیم .

در ادامه این نشست هر یک از اعضاء به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و با رهنمود و دستورات استاندار گیلان تصمیمات لازم در هر بخش اتخاذ شد .

Share