درخواست نماینده ولی فقیه در گیلان از کشاورزان :

کشاورزان گیلان شخم زمستانه را آغاز کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه رشت با اشاره به کاهش ذخیره آب در پشت سد سفیدرود، خواستار شخم زمستانه در شالیزارهای گیلان شد و گفت: کشاورزان از آب موجود استفاده بهینه داشته باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به وظایف فرزندان نسبت به والدین اظهار کرد: تمام تلاش والدین برای تربیت فرزندان است.

aitolah ghorbani (8)وی مقام پدر و مادر را بسیار ارزشمند خواند و افزود: قرآن نسبت به رعایت احترام به پدر و مادر تأکید بسیار دارد.

خطیب جمعه رشت عبادت خداوند را حکم قطعی قرآن دانست و تصریح کرد: نیکوکاری نسبت به پدر و مادر حکم قطعی خداوند در قرآن است.

وی با بیان اینکه فرزندان باید گفتار کریمانه و مهربانانه نسبت به پدر و مادر داشته باشند، گفت: فرزندان باید بال‌های تواضع را نسبت به پدر و مادر پهن کنند و متواضعانه با آنها رفتار داشته باشند.

قربانی با اشاره به مطلب درج شده در روزنامه آسمان مبنی بر اینکه حکم قصاص قرآن را در جمهوری اسلامی غیرانسانی معرفی کرده بود، گفت: یکی از مراجع تقلید به صورت سربسته هشدار داد و گفت حکم الهی درباره مطلب مذکور را در آینده اعلام می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه هر کس بخواهد حکم قطعی قرآن را رد کند حکمش اعدام است، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید آزادی‌های مشروع را در جامعه اعلام کرده و این امر به معنای آن نیست که هر کس هر چرندی را نسبت به اسلام بگوید.

خطیب جمعه رشت به خون‌های بسیاری که برای انقلاب اسلامی ریخته شده اشاره کرد و یادآور شد: ملت ایران تحمل این فضولی‌ها را ندارد و به‌موقع اقدام می‌کند.

وی درباره حکم تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی اظهار کرد: میرزای شیرازی توطئه نفوذ دشمنان در جامعه اسلامی را خنثی کرد.

قربانی با اشاره به مخالفت برخی از افراد با ولایت فقیه و روحانیت متذکر شد: روحانیت اصلی در دل مردم جای دارد و مردم با تبعیت از ولایت فقیه پشت استکبار را می‌شکنند.

وی به کمبود آب کشاورزی گیلان در سال آینده اشاره کرد و یادآور شد: امسال با توجه به اینکه برف بسیاری در گیلان باریده است اما ذخیره آب پشت سد سفیدرود ۵۰۰ میلیون متر مکعب است در صورتی که سال‌های گذشته این مقدار یک‌میلیون متر مکعب بود.

امام جمعه رشت خواستار شخم زمستانه در شالیزارهای استان شد و خاطرنشان کرد: کشاورزان از آب موجود استفاده بهینه داشته باشند./فارس

Share