مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی

پیشنهاد افزایش محدوده منطقه آزادانزلی به هیئت دولت داده شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسرور اظهار داشت:در پیشنهادی که به هیات دولت ارائه شده درخواست کرده ایم تا مساحت منطقه آزاد انزلی افزایش یابد چراکه یکی از مشکلات توسعه ای برای این منطقه مشکل زیرساخت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا مسرور در نشست خبری  خود با خبرنگاران با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصادی مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: برای اولین بار درسیاست های ابلاغی این بخش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مورد تاکید قرار گرفته اند که بر این اساس توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه به منظور انتقال فناوری های پیشرفته، گسترش تولید، تامین نیازهای ضروری و نیز تامین منابع مالی از خارج کشور به عنوان تکلیف ذکر شده است.

Anzalifz27مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: انزلی نیز در برنامه اجرایی خود تشکیل شرکت های مدیریت صادرات را در امر انتقال صادرات به خارج کشور مورد توجه قرار داده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از کشورهایی که در زمینه صادرات موفق شده اند، شرکت های مدیریت صادرات را فعال کرده و از طریق آنها توسعه صادرات را صورت دادند این در شرایطی است که انزلی نیز برنامه های حمایت از صادرات را در سال ۹۳ سرلوحه کار خود قرار داده و تلاش دارد تا با استفاده از راه‌اندازی این شرکت ها صادرات را رونق بخشد.

به گفته مسرور انزلی از جمله مناطقی بوده که تا پیش از این از تسهیلات معافیت مالیاتی بهره مند نشده بود ولی هم اکنون با رایزنی های صورت گرفته موضوع معافیت مالیاتی برای فعالان اقتصادی این بخش در دستور کار قرار دارد.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از چهار ماه گذشته موضوع اجرای قانون کالای همراه مسافر عملیاتی شده و هم اکنون مسافران می توانند تا سقف ۸۰ دلار کالا با خود همراه داشته باشند.

وی از امضای تفاهم نامه با ۹ دستگاه دولتی برای توسعه زیرساخت های منطقه آزاد انزلی خبر داد و خاطرنشان کرد: بحث تاخر و تقدم در توسعه زیرساخت ها مدنظر قرار گرفته است و تلاش شده تا زیرساخت های لازم در برنامه های توسعه ای برای این منطقه فراهم آورده شود.

مسرور اظهار داشت: در پیشنهادی که به هیات دولت ارائه شده درخواست کرده ایم تا مساحت منطقه آزاد انزلی افزایش یابد چراکه یکی از مشکلات توسعه ای برای این منطقه مشکل زیرساخت است که امیدواریم با موافقت هیات دولت عملیاتی شده و مساحت خشکی منطقه آزاد انزلی از ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار به ۹ هزار و ۶۰۰ هکتار افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی ادامه داد: منطقه آزاد انزلی تلاش دارد تا توسعه تجارت با کشورهای آسیای میانه را صورت دهد؛ چراکه این ظرفیت در حال حاضر موجود است و باید فعال و تکمیل شود، اما نیازمند حضور پررنگ سرمایه گذاران خارجی در این منطقه هستیم.

وی از برگزاری اجلاس سالیانه اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر در روسیه خبر داد و گفت: ایران پیشنهاد داده تا میزبان برگزاری این اجلاس در سال ۹۴ باشد.

به گفته مسرور کریدور چین بندر آکتائو بندرانزلی نیز در برنامه است که تکمیل شود و بر این اساس تلاش ما این است که بتوانیم موافقت کشورهایی همچون قزاقستان و چین را برای فعال کردن این کریدور داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: پیش بینی می شود تا با راه اندازی این کریدور از نظر هزینه‌ای ۳۰ تا ۴۰ درصد صرفه جویی صورت گیرد./مهر

Share