پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت روز بزرگداشت شهدا در شهر رشت+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به مناسبت روز بزرگداشت شهدا، پیش از ظهر امروز همایش پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت روز بزرگداشت شهدا در شهر رشت برگزار شد. در این همایش، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و دیگر اقشار مختلف حضورداشتند. این خانواده‌ها مسیر میدان شهدای ذهاب تا گلزار شهدای رشت ، را پیاده روی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به مناسبت روز بزرگداشت شهدا، پیش از ظهر امروز همایش پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت روز بزرگداشت شهدا در شهر رشت برگزار شد.

در این همایش، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و دیگر اقشار مختلف حضورداشتند.

این خانواده‌ها مسیر میدان شهدای ذهاب تا گلزار شهدای رشت ، را پیاده روی کردند و در این مکان مقدس به شهدای والامقام اداری احترام نمودند.

احمد اسماعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان گیلان در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به پیوند آسمانی سالروز تاسیس بنیاد شهید با شهادت بسیاری از رزمندگان در اسفند ماه اشاره کرد و گفت: بسیاری از فرماندهان شهید در دوران دفاع مقدس در اسفند ماه به شهادت رسیده‌اند و ۲۰ شهید گیلانی نیز در روز ۲۲ اسفند به فیض شهادت نائل آمدند.

وی افزود: بیشترین شهادت‌ها در اسفند ماه به علت اینکه عملیات های زیادی در این ماه انجام شده است اتفاق افتاده است ، یعنی نزدیک به ۱۳ درصد شهدای ما در اسفند ماه به شهادت رسیده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهیدو امورایثارگران استان گیلان نشاط و سلامتی را از لازمه های یک جامعه سالم ذکر کرد و گفت: جامعه اسلامی برای رسیدن به اهدافش نیاز به نشاط و سلامتی دارد که حضور مردم در کنار ایثارگران نشان دهنده شاداب بودن آنان است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه این همایش بزرگ برای نخستین بار به مناسبت روز شهدا در گیلان برگزار می شود ، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت کمتر از اصل شهادت نیست و حضور خانواده‌های شهدا، ایثارگران و خانواد‌ه‌های دیگر در این همایش پیاده‌روی موجب زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است.

در پایان مراسم به قید قرعه به شرکت‌کنندگان در همایش پیاده‌وری خانوادگی ۲۲ هدیه ویژه بمناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا و ۲۲۰ جایزه دیگر اهدا گردید.

شرکت کنندگان در پایان این برنامه پیاده روی با قرائت فاتحه و نثار گل برمزار شهدا یاد و خاطره آنها و نیز روز شهید را گرامی داشتند.

در این مراسم فرماندار رشت ، مدیرکل ورزش و جوانان استان و کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

۲۲ اسفند سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ است که روز بزرگداشت شهدا و شهید نامگذاری شده است.

Share