پیام مشترک نماینده ولی فقیه در استان و استاندار گیلان به مناسبت بزرگداشت هفته ی منابع طبیعی و آبخیزداری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا درآستانه بزرگداشت هفته ی منابع طبیعی سنت پسندیده جشن درختکاری و ترویج فرهنگ منابع طبیعی و آبخیزداری قرار داریم تابراساس سیره حسنه نبوی در هنگام تجدید حیات زمین و زمان ، به استقبال از احیای طبیعت زیبا بپردازیم . جنگل ها ، مراتع و آبخیزها به عنوان ثروت عظیم […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا درآستانه بزرگداشت هفته ی منابع طبیعی سنت پسندیده جشن درختکاری و ترویج فرهنگ منابع طبیعی و آبخیزداری قرار داریم تابراساس سیره حسنه نبوی در هنگام تجدید حیات زمین و زمان ، به استقبال از احیای طبیعت زیبا بپردازیم . جنگل ها ، مراتع و آبخیزها به عنوان ثروت عظیم خدادادی از مهمترین بسترهای حیات اقتصادی و سیاسی هرجامعه ای به شمار می آید و بی شک تحول زندگی و تمدن هرملتی وابسته به ارزش های این منابع حیاتی است .

najafi-ghorbaninajafi-ghorbani باتوجه به آیات الهی و احادیث و روایات اسلامی ، وجود منابع طبیعی ( جنگل ، مرتع و آبخیز) به عنوان انفال الهی باید از سوی قاطبه مردم مورد حفاظت و حمایت دائمی قرار گیرد . بدیهی است چنانچه پوشش گیاهی و فضای سبز توسعه یابد و حفاظت شود ، بی شک ذخایر آب های زیرزمینی افزایش و وقوع سیلاب های زیان آور کاهش پیدامی کند ، آنگاه می توان امیدواربود که خاک های پرارزش کشور به عنوان منبع اساسی مواد غذایی محفوظ بماند و هوای پاک و سالم بدست آید . به یقین پیشرفت و توسعه پایدار کشور در سایه سرسبزی و حفظ آب ، خاک و گیاه میسر خواهد بود .

باید به پیروی از رهنمودهای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و سیاست های دولت تدبیر و امید برنامه های گسترده ای برای حفاظت ، احیا و توسعه جنگل ها و مراتع به اجرا در آید و در راه تحقق این اهداف سرنوشت ساز مشارکت آگاهانه مردم به بهترین شکل امری ضروری است .

حال در چنین روزهایی که به استقبال جشن درخت کاری و بزرگداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری می رویم ، جادارد ضمن ارج نهادن به تلاش و ایثار خدمتگزاران صدیق این بخش به ویژه شهدای گرامی منابع طبیعی و آبخیزداری ، شهدای معزز انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی همه دست در دست هم دهیم و درختی به یادگار بکاریم و پرورش دهیم تا بدین وسیله به گنجینه کهنسال منابع طبیعی استان که ارزش فرهنگی ژنتیکی ، زیست محیطی و اقتصادی جهانی دارد هرچه بیشتر بیفزاییم .

زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه دراستان

محمد علی نجفی  استاندار گیلان

Share