هجمه به وزارت ورزش

وقتی نماینده مجلس نمی‌تواند سه ماه هم پای رأی خود بایستد!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کمی بیش از سه ماه از حضور محمود گودرزی در پست وزارت ورزش و جوانان می‌گذرد و به ‌رغم کارهای قابل توجه وزارت ورزش و جوانان در این مدت ـ که دوری از جنجال و حاشیه‌سازی و پیگیری معقول و منطقی مسائل ورزش کشور را در دستور کار قرار داده‌ است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کمی بیش از سه ماه از حضور محمود گودرزی در پست وزارت ورزش و جوانان می‌گذرد و به ‌رغم کارهای قابل توجه وزارت ورزش و جوانان در این مدت ـ که دوری از جنجال و حاشیه‌سازی و پیگیری معقول و منطقی مسائل ورزش کشور را در دستور کار قرار داده‌ ـ روز گذشته با انتقادات شدید یک نماینده مجلس، که سخنگوی فراکسیون ورزش هم هست، روبه‌رو شد. سید هادی حسینی در گفت‌وگو با یک خبرگزاری اعلام کرد، ‌ما اشتباه کردیم به گودرزی رأی دادیم.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس

این روز‌ها که بازار انتقاد و پرسش از وزرا داغ است و مدام ماجرای کشاندن یکی از وزرای کابینه به مجلس در بهارستان به جریان می‌افتد، وزارت ورزش و جوانان هم از گزند این انتقادات در امان نبوده و روز گذشته سخنگوی فراکسیون ورزش در اظهار‌‌نظری عجیب گفت: مجلس اشتباه کرده ‌به گودرزی رأی اعتماد داده و ورزش ایران با وجود گودرزی و رویه‌ای که وی در پیش گرفته، یک بازنده خواهد بود.

این هجمه به محمود گودرزی در حالی است که انتخابات پر حرف و حدیث فدراسیون تیراندازی در راه است و سید مهدی هاشمی، رئیس کنونی این فدراسیون بنا به اخبار رسیده و با توجه به ممنوعیت حضور نمایندگان مجلس در پست ریاست فدراسیون‌ها، ممکن است از انتخابات جدید این فدراسیون جا بماند.

حسینی در گفت‌وگو‌ با‌ مهر یادآور شد: «از نظر شخص‌ من و نیز مجلس، نماینده‌ها می‌توانند در فدراسیون‌ها حضور داشته باشند، چرا که ما استفساریه دادیم و مجلس نیز به آن رأی داده؛ بنابراین، اعضای شورای شهر و مجلس، منعی برای حضور در فدراسیون‌ها ندارند. با این حال، سازمان بازرسی برداشت دیگری دارد و این موضوع تناقض‌هایی را ایجاد کرده است.

وی همچنین افزود: چون آن‌ها مؤسسات غیردولتی هستند، نمی‌تواند منعی ‌باشد. دوستان در این مدت آقای طالقانی را منع کردند یا به یزدانی خرم اجازه شرکت ندادند؛ افزون بر اینکه موضوع آقای‌ هاشمی‌ در فدراسیون تیراندازی وجود دارد و حتی نگذاشتند قهرمان المپیک در انتخابات تکواندو شرکت کند. با این حساب پس چه کسی باید بیاید در انتخابات فدراسیون شرکت کند‌».

این سخنان در حالی است که گودرزی در ‌سه ماه‌ حضور خود در وزارت ورزش و جوانان، همه تلاش خود را بر دور کردن مدیریت ورزش کشور از حاشیه و بازگرداندن قطار ورزش ایران به ریل عقلانیت داشته است. تصور کنید‌ اگر قرار بود روال ‌قبلی در ورزش ایران پیگیری شود، وزیر ورزش جدید، بلافاصله پس از نشستن روی صندلی وزارت با واریزهای میلیاردی به حساب استقلال و پرسپولیس، سعی در به دست آوردن هواداران میلیونی این دو تیم داشت؛ اما حرکت آرام و بی‌سروصدای این وزارت‌خانه و بها دادن به مشکلات این دو تیم، به عنوان بخشی از ورزش کشور و نگاه کلی به همه مسائل ورزش، نشان از نگاه یکسان وزارت ورزش و جوانان به همه حوزه‌های ورزش کشور دارد.

این گزارش همچنین می‌‌افزاید، اقدامات جدی و مناسب این وزارتخانه در واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و تعیین نماینده تام‌الاختیار برای واگذاری این باشگاه‌ها را هم می‌توان نخستین کارهای عملی جدی تاریخ ورزش ایران برای خصوصی‌سازی این دو باشگاه دانست. جالب اینکه همین نمایندگان مجلس ـ که در چند سال اخیر نسبت به خصوصی‎سازی این دو باشگاه بی‌تفاوت بودند و دولت پیش را برای هیچ گونه اقدام عملی برای خصوصی‌سازی این دو باشگاه حتی مورد سؤال هم قرار نداند ـ در سومین ماه حضور گودرزی در وزارت ورزش، او را تهدید کرده‌اند که اگر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را خصوصی نکنید، شاید استیضاح شوید.

اما هم‌اکنون نیز ‌که ماجرای ممنوعیت حضور نمایندگان مجلس در فدراسیون‌های ورزشی موجب ممنوعیت حضور یکی از اعضای هیأت رئیسه فراکسیون ورزش و جوانان در فدراسیون مورد نظرش می‌شود، سخنگوی این فراکسیون از اشتباه نمایندگان مجلس برای رأی دادن به گودرزی سخن می‌گوید.

بحث حضور نمایندگان مجلس و شورای شهر، موضوعی است که هنوز هم‌ شفاف میان ذی‌نفعان آن به نتیجه نرسیده و نه سازمان بازرسی توانسته نمایندگان مجلس را اقناع کند و نه نمایندگان مجلس توانسته‌اند سخن خود را نمایندگان سازمان بازرسی بقبولانند؛
اما هر چه باشد، نکته مثبت در این میان، وحدت رویه وزارت ورزش و جوانان است که حکم سازمان بازرسی را سرلوحه قرار داده و با این رویه انتخابات همه فدراسیون‌ها را یکدست برگزار کرده‌ و اینچنین است که نه هادی ساعی و دنیامالی به‌ فدراسیون‌های مورد نظرشان رسیده‌اند و نه سید مهدی هاشمی می‌تواند در انتخابات فدراسیون تیراندازی شرکت کند.

جالب اما اینجاست که حسینی در سخنان خود به این نکته هم استناد می‌کند که اگر قهرمان المپیک و چهره‌های نتوانند در انتخابات فدراسیون‌ها شرکت کند، ‌پس چه کسی باید ‌در انتخابات فدراسیون شرکت کند؟

اما ایشان به این نکته اشاره نکرده‌اند که این قهرمانان ورزشی اگر قصد حضور در مدیریت ورزش را دارند، ‌چرا از مناصب سیاسی سر درآورده‌اند و این بزرگورانی که هنگام ‌نام‌نویسی ریاست فدراسیون‌ها تعهد می‌کنند که تمام وقت در اختیار فدراسیون‌ها باشند، چگونه می‌توانند هم در مجلس و شورای شهر ‌و هم تمام وقت در اختیار فدراسیون‌ها باشند؟!

به هر روی به نظر می‌رسد انتقادات از عملکرد وزیر ورزش و جوانان نه چندان از روی دلسوزی برای ورزش که بیشتر از روی بغضی است که برخی اقدامات این وزارت‌خانه برای ان‌ها فراهم کرده است روی داده. نمایندگانی که سه ماهه از رأی اعتماد خود به یک وزیر پشیمان می‌شوند مشخص است که از روی سازوکار اصولی و برای مصالح ملی و مردم رأی نداده‌اند./تابناک

Share