استاندار گيلان در جلسه شوراي اداري لنگرود

وضعیت گیلان در شان مردم نیست/درمورد چای و ابریشم غفلت شده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار با بیان اینکه گیلان به رغم پتانسیل هایی که دارد نتوانسته به جایگاه مناسبش برسد گفت : به رغم تلاشهای انجام شده و نخبه پروربودن گیلان در شاخص های توسعه ای در رتبه های خوبی قرار نداریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در شورای اداری لنگرود با تأکید اینکه در برابر مردم که ولی نعمتمان هستند باید با آنان با حسن اخلاق و اخلاص برخورد کرد گفت : مردم در بعضی از مواقع از نارسایی ها ی زیاد گله مند نیستند بلکه از عدم حضور به موقع مدیران در عرصه ها و برخی تصمیمات نادرست و تبعیض ها است که نگرانند .

langar-najafوی با بیان اینکه گیلان به رغم پتانسیل هایی که دارد نتوانسته به جایگاه مناسبش برسد گفت : به رغم تلاشهای انجام شده و نخبه پروربودن گیلان در شاخص های توسعه ای در رتبه های خوبی قرار نداریم

نماینده ی عالی دولت در گیلان گفت : با توجه به این شرایط استان نیاز به همراهی و همدلی ویژه دارد و از مدیران میخواهم جدی تر فعالیت های خود را پیگیری کنند و درانجام کارها کوشاتر باشند .

وی در بخش دیگری ازسخنانش با اشاره به مذاکره با مدیران عامل شبکه های بانکی برای پویا شدن این سیستم در داخل استان گفت : ۱۷۵۰ میلیارد تومان بدهی به شبکه ی بانکی استان که از سالهای گذشته باقی مانده است ، مشکلات زیادی را برای تأمین منابع مالی و تسهیلات واحدهای اشتغال آفرین ایحاد کرده است .

استاندار گیلان با بیان اینکه ۶۵۰ میلیارد تومان از این مطالب مربوط به بدهی ناشی از دیرکرد وجریمه و سود اصل بدهی کارخانجات چای است گفت : ۲۰۰ میلیارد تومان از بدهی های بانکی نیز مربوط به تسهیلات طرح های زود بازده در گذشته است که در زمان توزیع این مبلغ مشکلاتی وجود داشت و برخی‌ سرمایه‌های گیلان به خارج از استان برده شد.

وی ادامه داد : حتی در مواردی افراد ی توانستند ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان از بانک ها تسهیلات دریافت کنند بدون آنکه در این استان حضور داشته باشند و فعالیتی را انجام دهند

دکتر نجفی با اشاره به اینکه گیلان زمانی مرکز ابریشم کشور بود، خاطرنشان کرد: در ۱۰ تا ۱۲ سال گذشته ظرفیت تولید ابریشم در گیلان به یک‌هشتم تقلیل یافته است

وی به مشکلات نساجی گیلان اشاره کرد و گفت زمانی لنگرود مهدتولید پارچه ها و کارخانه های ابریشمی بود درحالیکه این صنعت هم اکنون با مشکلاتی مواجه است که در تلاشیم با همکاری بانک صنعت و معدن غفلت های گذشته را جبران کنیم .

استاندار گیلان اضافه کرد: همین موضوع درباره چای اتفاق افتاد و باغ‌های چای گیلان از ۳۴ هزار هکتار سطح زیر کشت اکنون به ۲۰ هزار هکتار تقلیل یافته است در حالی که چای و ابریشم می‌توانستند بسیاری از مشاغل استان را تامین کنند اما بر اثر غفلت‌هایی که صورت گرفت آنها را از دست دادیم

دکتر نجفی به برنامه ریزی برای ایجاد منطقه ی ویژه ی اقتصادی در لنگرود نیز اشاره کرد و گفت : از طریق رایزنی با دبیرخانه مناطق آزاد کشور این موضوع را پیگیری می کنیم .

وی افزود : البته برای اینکه ایجاد این منطقه ی ویژه ی اقتصادی با مشکل مواجه نشود در کنار پیگیری امور ، سازمان مسئول آن نیزباید انتخاب شود .

دکتر نجفی در بخش دیگری از سخنانش به وظایف شهرداران برای ایجاد سیمای مناسب شهری در استان اشاره کرد و گفت : سیمای شهرهای گیلان ، سیمای شهرهای زنده را ندارد و از شهرداران میخواهم در این زمینه بیشتر تلاش کنند و البته مردم هم همکاری داشته باشند.

استاندار گیلان به در پیش بودن مرحله دوم هدفمندی یارانه ها نیز اشاره کرد و گفت : از همه ی فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی میخواهم مقدمات اجرایی این مرحله را به خوبی فراهم کنند .

دکتر نجفی افزود : فرمانداران ومدیران دستگاههای اجرایی مراقبت کنند تا با اجرای این مرحله کمترین مشکل برای مردم ایجاد شود و از افزایش بی دلیل قیمت کالاها نیز جلوگیری شود

وی با تأکید برلزوم آمادگی برای اجرای مرحله ی دوم هدفمندی یارانه ها در استان گیلان گفت : این مرحله به منظور تقویت بخش صنعت و تولید وسلامت کشور اجراء خواهد شد .

در این نشست که جواد پور فرماندار لنگرود به معرفی توانمندی های این شهرستان پرداخت . لاهوتی نماینده ی لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با قدر دانی از تلاشها ی استاندار گیلان برای حل مشکلات استان بویژه مسائل چایکاران و جذب فاینانس برای پروژه های بزرگ استان گفت : ایجاد منطقه ی ویژه اقتصادی ، تسریع درساخت بندر چمخاله ، کنار گذرهای شهرستان ، سدهای لاستیکی و توسعه ی نواحی صنعتی از مهمترین موضوعات استان است .

Share