جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي در بندر انزلي

ورود خیرین به حوزه کتابخانه های عمومی یک ضرورت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسماعیل جانعلی پور نقش حامیان فرهنگ مطالعه در جامعه را بسیار پر اهمیت توصیف کرد و از کلیه مسئولین خواست با تبلیغات گسترده در سخنرانیها، زمینه مساعد حضور خیرین در عرصه کتابخانه های عمومی هموار و مساعد سازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسماعیل جانعلی پور نقش حامیان فرهنگ مطالعه در جامعه را بسیار پر اهمیت توصیف کرد و از کلیه مسئولین خواست با تبلیغات گسترده در سخنرانیها، زمینه مساعد حضور خیرین در عرصه کتابخانه های عمومی هموار و مساعد سازند.

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان بندر انزلی با حضور اسماعیل جانعلی پور، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، فرماندار، امام جمعه و نیز شهردار و سایر اعضای کمیته نهضت مطالعه مفید در شهرداری این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه مسعود اخوان ماسوله رئیس ادره کتابخانه های عمومی شهرستان بندرانزلی ضمن ارائه گزارش از وضعیت و اقدامات انجام شده طی سال جاری اظهار داشت: استفاده از ظرفیت ارزشمند تشکیل جلسات انجمن کتابخانه های عمومی با حضور مسئولین شهرستان نقش تعیین کننده ای در پیشبرد اهداف کتابخانه های عمومی خواهد داشت.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بندرانزلی دعوت از خیرین و واقفین جهت حضور در جلسات کمیته نهضت مطالعه مفید در شهرستان بندر انزلی را بخشی از برنامه های اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بندر انزلی در جلسات اینده عنوان کرد.

وی همچنین از واگذاری زمین به متراژ تقریبی ۱۰۰۰ متر مربع در محل پروژه مسکن مهر شهرستان بندر انزلی توسط اداره راه، مسکن و شهرسازی جهت احداث کتابخانه عمومی خبرداد و افزود: با پیگیری و مساعدت فرماندار شهرستان و طرح موضوع احداث این کتابخانه در کمیته برنامه ریزی شهرستان امیدواریم شاهد تحول در سرانه فضای مطالعه باشیم.

اخوان ماسوله در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به تخریب کتابخانه عمومی آبکنار در اثر بارش برف سنگین و خسارت یک ملیاردو ۵۰۰ میلیون ریالی، از شهردار و فرماندار این شهرستان تقاضای رسیدگی به وضعیت این کتابخانه شد.

در این جلسه روحانی نژاد فرماندار شهرستان بندر انزلی نیز ضمن تاکید بر حمایت کلیه دستگاههای شهرستان از کتابخانه های عمومی برپیگیری روند اختصاص اعتبارات برای سامان بخشی به کتابخانه های عمومی و نیز احداث کتابخانه های عمومی استاندارد در این شهرستان تاکید کرد.

janاسماعیل جانعلی پور، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز ضمن تشکر از شهردار شهرستان بندر انزلی حمایت دلسوزانه شهردار بندر انزلی از کتابخانه های عمومی را نشانه ای از نگاه فرهنگی و دغدغه مند وی به مسائل فرهنگی این شهرستان دانست.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در ادامه با تشریح اهداف کمیته نهضت مطالعه مفید، روانسازی و تسهیل فضای مطالعه را از مهمترین و موثرترین وظایف این کمیته عنوان کرد و گفت:آنچه باید در جلسات کمیته نهضت مطالعه مفید در شهرستانها رعایت شود ارائه راهکارهای مفید در زمینه فرهنگ سازی و گسترش مطالعه مفید در بین اقشار مردم است.

اسماعیل جانعلی پور در بخش دیگری از صحبتهای خود بر ضرورت ایجاد کتابخانه های عمومی در نقاط مختلف شهرها اشاره کرد و ترسیم چشم انداز برای سال آتی را برای این منظور مفید و دارای اثرات ارزشمند دانست و اظهار داشت: می توانیم با ترسیم برنامه ای زمانبندی شده، کتابخانه های متعدد در محله های شهر ایجاد و در اختیار علاقمندان به مطالعه قرار دهیم.

وی در ادامه بار دیگر ورود خیرین و حامیان کتابخانه ها به این حوزه را یادآور شد و اظهار داشت: ورود خیرین به حوزه کتابخانه های عمومی یک ضرورت است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان نقش حامیان فرهنگ مطالعه در جامعه را بسیار پر اهمیت توصیف کرد و از کلیه مسئولین خواست با تبلیغات گسترده در سخنرانیها، زمینه مساعد حضور خیرین در عرصه کتابخانه های عمومی هموار و مساعد سازند.

shaban رضا پور شعبان شهردار بندر انزلی در این جلسه بر آمادگی شهرداری برای احیای کتابخانه آبکنار تاکید کرد و اظهار داشت: با برنامه ریزی دقیق و تعیین اولویتها در قالب برنامه های میان مدت و بلند مدت می توان قامهای مثبتی در عرصه کتابخوانی برداشت.

پورشعبان همچنین از بهره برداری از چندین پروژه عمرانی در شهرستان بندر انزلی و در آینده نزدیک خبرداد و گفت: اغلب این پروژه ها فرهنگی و در جهت احیای فرهنگ غنی شهرستان بندر انزلی خواهد بود.

وی همچنین توجه به کتابخانه های عمومی را از وظایف اصلی شهرداری بندر انزلی برشمرد و بر حمایت از کتابخانه های عمومی در قالب کمکهای مادی و معنوی تاکید کرد.

حجت الاسلام داوود موسوی امام جمعه شهرستان بندر انزلی نیز در این جلسه در خصوص نقش و جایگاه مطالعه در اسلام مطالبی بیان داشت.

Share