به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

همایش مدیران فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استانهای شمالی در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همایش میان استانی مدیران فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استانهای گیلان،مازندران، گلستان، البرز، قزوین،اردبیل،زنجان و آذربایجان غربی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در واحد رشت آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همایش میان استانی مدیران فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد رشت آغاز به کار کرد.

azadهمایش میان استانی مدیران فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استانهای گیلان،مازندران، گلستان، البرز، قزوین،اردبیل،زنجان و آذربایجان غربی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در واحد رشت آغاز به کار کرد.

دومین همایش میان استانی مدیران فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با هماهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به مدت دو روز برپا شده است.

دو رسالت اصلی دانشگاه یعنی معرفت افزایی و دانش اندوزی،این نهاد اجتماعی را در جایگاهی قرار داده که در فرهنگ سازی جوامع مهم ترین نقش را ایفا می کند و رکن اساسی تعالی و پیشرفت به شمار می آید. از این رو فرآیند برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۳ ،علی الخصوص سند اسلامی شدن دانشگاه و نقشه مهندسی فرهنگی کشور تهیه و تدوین شده و به تصویب شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رسیده است.

در این راستا و با عنایت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ارتقای کیفی و کمی برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی ، بودجه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به چهار درصد از کل درآمد واحدها و مراکز دانشگاهی افزایش یافته است. لذا معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی برآن شد تا با استعانت از ایزد منان ، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار در واحدها و مراکز دانشگاهی را با محوریت و مشارکت حداکثری دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه به صورت چشمگیری ارتقا دهد. از این رو محورها و سرفصل های جدیدی در رویکرد فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گشوده شده است که همانا توجه به دین داری، اخلاق مداری، نشاط افزایی، مدیریت، مشارکت و برنامه های جمعی دانشجویان و بهره مندی از توانمندی علمی و تجربی استادان و همراهی کارکنان از جمله ویژگی های این برنامه ها است.

در نخستین روز این همایش، دوره ای تحت عنوان مدیریت سازمانهای فرهنگی با حضور دکتر اسماعیل کاووسی، فارغ التحصیل دکترای مدیریت فرهنگی برگزار شد.

دکتر کاووسی در این دوره با قدردانی از میزبانی واحد رشت و حضور مدیران فرهنگی دانشگاه های آزاد اسلامی استانهای یاد شده، گفت:انقلاب اسلامی، یک انقلاب فرهنگی است از همین رو دشمنان در این حوزه بسیار سرمایه گذاری کرده است.

وی افزود: باید تلاش کرد با بهره گیری از متون فرهنگ اسلامی که بر اساس مبانی اسلام ناب محمدی(ص)، قرآن کریم و ائمه اطهار (ع) است، در زمینه سعادت جامعه صحیح قدم برداریم.

مدرس این دوره با بیان اینکه مدیران فرهنگی جهت اثر بخشی باید با شیوه های جدید مدیریتی آشنا شوند،اظهار داشت: فرهنگی مقوله ای پیچیده است که باید مدیریت شود که از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

دکتر کاووسی اضافه کرد: باید بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دانشگاه ها روحیه پرسشگری در فضای دانشجویی را ایجاد و احیا کنیم و مدیران فرهنگی سعه صدر خود را افزایش دهند.

وی گفت: لازمه موفقیت در حوزه فرهنگی ، یکی شدن حرف با عمل است.

بر اساس این گزارش، در این دوره ۶۳ نفر از مدیران فرهنگی هشت استان کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت شرکت داشتند.

Share