غرضی:

هربار کاندیدای وزارت بودم بیش از ۲۰۰ رای کسب کردم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سیدمحمد غرضی، سیاستمداری که گرچه در کارنامه سیاست ورزی‌اش از نمایندگی مجلس تا وزیر چند دولت بودن را به ثبت رسانده است اما نام‌اش با انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بر سر زبان‌ها افتاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیدمحمد غرضی، سیاستمداری که گرچه در کارنامه سیاست ورزی‌اش از نمایندگی مجلس تا وزیر چند دولت بودن را به ثبت رسانده است اما نام‌اش با انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بر سر زبان‌ها افتاد. نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی، وزیر نفت دولت آیت‌الله کنی و میرحسین موسوی حال این روزها پررنگ تر از همیشه به اظهارنظر سیاسی می‌پردازد و در رسانه‌ها حضور دارد.

60720

وزیر پست و تلگراف دولت سازندگی  دیدگاه‌های خود پیرامون دولت‌های جمهوری اسلامی از ابتدا تا به امروز، دوران جنگ، دولت روحانی، دوران وزارت و نمایندگی‌اش و … پرداخت.

وی که با افتخار از دوران وزارت خود یاد می‌کند، می‌گوید: در مدت ۱۶ سال هر بار که برای وزارت من رأی‌گیری می‌شد بیش از ۲۰۰ رأی کسب می‌کردم که برایم افتخار بود.

غرضی در مورد دلایل بازگشتش به سیاست تاکید دارد: من در پایان سال ۱۳۹۱ متوجه وضع روحی بد مردم کشور شدم. و متوجه شدم که احزاب و گروه‌ها بسیار نگران هستند و فرد شاخصی در دست ندارند تا آن را معرفی کنند. از سویی دیگر رسانه‌های خارجی مانند بی‌بی‌سی، voa و رادیو اسرائیل در مورد انتخابات بحث می‌کردند. دلم بسیار می‌گرفت برای همین خواستم مردم را تشویق کنیم تا در پای صندوق‌های رأی حضور یابند. حضورم بسیار هم مناسب بود و من تأیید شدم و کمک کردم تا انتخابات به صورت وسیعی صورت گیرد و روز ۲۴ مرداد ۳۷ میلیون نفر به پای صندوق‌های رأی آمدند و وظیفه‌ام را انجام دادم.

وزیر پست دولت سازندگی در ارزیابی عملکرد آیت الله هاشمی اظهار داشت:  آقای هاشمی رفسنجانی مملکت را برای خود می‌دانست.

وی در بخشی دیگر از مصاحبه خود به ماجرا افشاگری هفته نامه صبح درباره اختلاس در وزارت پست و تلگراف دوران وزارت غرضی اشاره کرد و گفت: آقای نصیری مأمور بود تا مجموعه خدمات من و بسیاری دیگر را زیر سؤال ببرد؛ بنابراین هفته‌نامه‌ای با نام «صبح» تشکیل داد و به صورت مفصل در مورد فعالیت‌های وزارت پست و تلگراف و تلفن مطالبی نوشت. من این موضوع را در دولت مطرح کردم و آنها پیشنهاد کردند تا از او شکایت کنم. پس از شکایت من، آقایان نصیری و ده‌نمکی محکوم شدند؛ اما مطبوعات و رسانه‌ها طوری این موضوع را مطرح کردند که انگار آنها از ما شکایت کردند.

غرضی افزود:.  بعد از چند ماه شنیدم که این هفته‌نامه تعطیل شده و آقای نصیری به قم رفته است. به نظرم دستگاهی به ایشان ۳۰۰ میلیون تومان پول داده بود تا مطالبی دروغین بنویسد. من در همان دادگاه گفتم؛ خدا لعنت کند کسی که این مطالب را بداند و در دادگستری علیه من شکایت نکند؛ چون در دادگاه مطبوعات چیزی معلوم نمی‌شود ولی اگر تهمت زدید باید بروید. قرار بود فردای آن روز آقای ده‌نمکی به دادگستری شکایت کند. آقای ده‌نمکی گفت که فردا می‌روم و شکایت می‌کنم. من گفتم که «بر پدر و مادرت صلوات اگر شکایت نکنی.»

وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی ۳۰۰ میلیون به آقای نصیری داده بودند، اظهار داشت: نمی‌دانم. من این موضوع را شنیدم؛ ولی مدرکی ندارم. آنها نتوانستند ادامه بدهند چون آن روزنامه را کسی نمی‌خرید باید کسی به آنها پول می‌داد تا آنها مطلب می‌نوشتند و این موضوع که این روزنامه منتشر و بعد تعطیل شد؛ نشان‌دهنده تغذیه شدن از منبعی خاص است.

وی در تعریف از مسعود ده نمکی می گوید« کسی که از مواهب انقلاب به نفع خود بهره می‌برد»

نامه نیوز/

 

Share