سرهنگ ابراهیم جوادی خبر داد

نصب تندیس مادران دارای ۳ شهید گیلان در میادین شهر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسئول ستاد کنگره سرداران، امیران و ۸۰۰۰ شهید استان گیلان از نصب تندیس مادران دارای ۳ شهید گیلان خبر داد و گفت: ۱۱ مادر در استان گیلان دارای ۳ فرزند شهید هستند که تندیس آنان بر میادین نصب می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسئول ستاد کنگره سرداران، امیران و ۸۰۰۰ شهید استان گیلان از نصب تندیس مادران دارای ۳ شهید گیلان خبر داد و گفت: ۱۱ مادر در استان گیلان دارای ۳ فرزند شهید هستند که تندیس آنان بر میادین نصب می شود.

مادر سرهنگ ابراهیم جوادی، مسئول ستاد کنگره سرداران ، امیران و ۸۰۰۰ شهید استان گیلان در نشست خبری که امروز، ۱۸ اسفندماه در سالن اجتماعات سپاه قدس گیلان برگزار شد، با اشاره به فعالیت های این ستاد در سال جاری، اظهار کرد: جمع آوری و حفظ آثار شهدای دفاع مقدس و نشر و اشاعه این آثار از اهداف مهم ستاد کنگره شهدا است.

وی برگزاری ۷۰۰ یادواره شهدا در سطح محلات، کانون ها، شهرستان و رده های اقشاری سراسر استان را از برنامه های این ستاد عنوان کرد و افزود: در سال جاری ۸ عنوان کتاب نسل روح الله، شوق وصال، پرستوی بانی بنوک، سینه سرخان عاشورایی، ترکش داغ، نصر۴، ره یافتگان وصال و طلایه داران دشت خون توسط ستاد به چاپ رسیده است.

مسئول ستاد کنگره سرداران، امیران و ۸۰۰۰ شهید استان گیلان با تاکید بر ضرورت تمهید مقدمات لازم جهت برگزاری کنگره شهدای گیلانی، تصریح کرد: کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید استان گیلان در سال ۹۴ با همکاری ستاد کنگره شهدا، استانداری، بنیاد شهید و امور ایثارگران و فرمانداری برگزار خواهد شد.

جوادی آموزش و اعزام راویان دفاع مقدس، سازماندهی و جمع آوری اسناد شهدا به سامانه ستاد را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: تاکنون اسناد و مدارک ۶۰۰۰ شهید استان گیلان شامل عکس، فیلم، صوت و مکتوبات و مصاحبه با رزمندگان و فرماندهان جمع آوری شده است.

وی با اشاره به چاپ و نشر نشریه «ستارگان درخشان» در ۴ فصل نامه یادآور شد: پربارتر کردن سایت ستاد کنگره به نشانی www.8000ghahraman.ir یکی از تمهیدات مهم ستاد کنگره سرداران، امیران و ۸۰۰۰ شهید استان گیلان است.

مسئول ستاد کنگره سرداران، امیران و ۸۰۰۰ شهید استان گیلان از تعیین میادین ام الشهدا در استان خبرداد و بیان کرد: ۱۱ مادر در استان گیلان دارای ۳ فرزند شهید هستند که تندیس آنان بر میادین نصب می شود.

جوادی با بیان اینکه نصب تندیس مادران دارای ۳ شهید در ۶ شهرستان استان صورت می گیرد، اضافه کرد: اولین تندیس به نام مادر شهیدان یوسفی در رشت نصب می شود و تندیس دیگر مادران نیز در شهرستان های فومن، انزلی، آستانه، رودسر و لنگرود با همکاری قرارگاه سازندگی کوثر، سپاه، استانداری، بنیاد شهید و ستاد کنگره نصب خواهد شد.

وی در پایان از نصب یادمان های سرداران شهید گیلان در ورودی و خروجی های استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این یادمان ها در ورودی و خروجی  شهرستان  های رودبار، رودسر و آستارا نصب خواهند شد./ایسنا

Share