دربيست و هشتمين جلسه کميسيون حمل و نقل و ترافيک شوراي شهر رشت

نرخ بلیط اتوبوس درون شهری رشت ۱۰۰ تومان /واگذاری تاکسی ۱۳۳به سازمان تاکسیرانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بیست و هشتمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با موضوع تاکسی بی سیم ۱۳۳ و همچنین افزایش نرخ بهای مینی بوس و بهای خدمات سازمان اتوبوسرانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  بیست و هشتمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با موضوع تاکسی بی سیم ۱۳۳ و همچنین افزایش نرخ بهای مینی بوس و بهای خدمات سازمان اتوبوسرانی برگزار شد.

رضا رسولی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت در این نشست با استناد به نامه شهرداری در خصوص وجود تنش مابین این نهاد و پیمانکار فعلی تاکسی ۱۳۳ گفت: شهرداری طی نامه ای خواستار واگذاری کلیه امور به سازمان تاکسیرانی، جهت ارائه خدمت گسترده و جلب رضایت شهروندان و تاکسیرانان شده است .

کارگرنیا، عضو شورای اسلامی شهر رشت و از اعضای این کمیسیون نبود یک نگاه کارشناسی را دلیل مشکلات امروز تاکسی بی سیم ۱۳۳ شهر رشت دانست و افزود: سازمان تاکسیرانی باید توجه داشته باشد که سرمایه گذار زمانی که از ابتدا به صورت پایه ای شروع به سرمایه گذاری می کند با چنین مشکلاتی در آینده مواجه خواهد شد.

وی افزود: بنده پیشنهاد می کنم که امکانات تاکسی بی سیم متعلق به شهرداری باشد تا اگر احیانا تخلفی صورت پذیرفت بتوانیم خواستار فسق قرارداد و به دست گرفتن امور باشیم .

وی خاطرنشان کرد: باید یک تصمیم گیری درست و کارشناسی در این خصوص صورت بگیرد تا چه با حضور مسئولین فعلی و چه بدون حضور آنان با موانع دست و پاگیر امروزی مواجه نباشیم .

این عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت در راستای خرید دستگاه های بی سیم جدید برای تاکسی ۱۳۳ شهر رشت خواستار حمایت از صنایع داخلی به دلیل وجود تکنولوژی پیشرفته رادیویی در کشورمان شد .

دلشادپور رییس سازمان تاکسیرانی رشت نیز که از دیگر شرکت کنندگان در  این نشست بود پیرامون بحث مربوط به تاکسی بی سیم ۱۳۳ گفت: در حال حاضر فرکانسی که تاکسی بی سیم از آن استفاده می کند های باند است در حالیکه با تغییر قانون هم اکنون ما باید از لو باند استفاده کنیم.

وی افزود: بی سیم های بدون فاکتوری که هم اکنون از تاکسی ۱۳۳ برجا مانده هیچ گونه کارایی ندارد .

وی با بیان اینکه با مراجعه به تاکسی ۱۳۳ تنها ۲ راننده دارای فاکتور خرید بی سیم بودند، ادامه داد: رانندگان تاکسی بی سیم ۱۳۳ گمان می کردند هزینه شارژی که از آنان دریافت می شده هزینه خرید بی سیم بوده است .

همچنین برچلویی مدیر اداری مالی سازمان اتوبوسرانی شهر رشت درخصوص افزایش نرخ بهای مینی بوس و بهای خدمات سازمان اتوبوسرانی گفت: نرخ بلیط در سال ۹۲، هفتاد و پنج تومان بوده که برای سال ۹۳ پیشنهاد نرخ ۲۰۰ تومانی را داشتیم و نرخ های جدید بر طبق آمار و با توجه به تورم ۳۵ درصدی محاسبه شده است .

وی با بیان اینکه تبلیغات به عنوان یکی از درآمدهای این سازمان است خاطرنشان کرد: میزان دریافتی سازمان اتوبوسرانی از سود شرکت هایی که ارائه کننده تبلیغ هستند بسیار ناچیز است و ما امیدواریم در بحث تبلیغات با کاهش قیمت ها مواجه نشویم.

 در این جلسه تصمیم گرفته شد که خرید دستگاه بی سیم برای تاکسی ۱۳۳ رشت با رعایت تشریفات و استفاده از محصولات تولیدکنندگان داخلی صورت گیرد .

همچنین نرخ بلیط در سال ۹۳ با ۲۵ تومان افزایش ۱۰۰ تومان تصویب شد که این موضوع باید در جلسه علنی شورا توسط اعضای شورای شهر به رای گذاشته شود.

Share