ندیمی:تحقیق و تفحص از صنعت چای در حال دم کشیدن است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ایرج ندیمی در خصوص آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از سازمان چای ،گفت: تحقیق و تفحص از سازمان چای  در مراحل اولیه و کسب گزارش از مراجع و سازمان های مربوطه قرار داریم. نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای پایش و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ایرج ندیمی در خصوص آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از سازمان چای ،گفت: تحقیق و تفحص از سازمان چای  در مراحل اولیه و کسب گزارش از مراجع و سازمان های مربوطه قرار داریم.

nadimiنماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای پایش و ارزیابی موضوع چای باید وقت کافی گذاشته شود، تصریح کرد: در حال حاضر گزارشهای جمع آوری شده  را مراجع ذی نفع مثل سازمان چای به این کمیته ارسال کرده اند ونمایندگان هنوز  به دلیل بررسی لایحه بودجه در هفته های گذشته نتوانستند این گزارش ها را مطالعه کنند اماباید توجه داشت که در تحقیق و تفحص از صنعت چای در اول راه هستیم و بررسی در خصوص تولید، تجارت، صنعت و به خصوص سازمان چای انجام خواهد شد.

سازمان چای به جای چایکاران در خدمت تجار بود

ندیمی با اشاره به علل اصلی  تحقیق و تفحص از سازمان چای گفت: انتظار اساسی این بود که اگر دوباره سازمان چای متولد شد،  بتواند خدمتگذار چای کاران باشد اما از نظر ما این سازمان بیشتر در خدمت تجار بود و اگر نبود حمایت نمایندگان و برخی از مسئولان حقیقی،  شاید وضعیت چای بدتر از این هم می شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد:  سازمانی که نتواند در به‌زراعی چای موفق باشد ونتواند مشکلات چایکاران را حل کند  با این وضع نمی تواند آینده خوبی را برای این  صنعت ترسیم کرد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به رسیدگی های انجام شده در خصوص تحقیق و تفحص از سازمان چای، تصریح کرد:  با شناختی که مسئولان وزارت جهادکشاورزی از گذشته  سازمان چای  و شرایط فعلی این سازمان دارند این انتظار وجود دارد که با علم به گذشته این سازمان و با هدف ساماندهی آینده صنعت چای قدمهای موثری برداشته شود.

ضرورت محدودیت واردات چای در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

ندیمی با بیان اینکه با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی انتظار می رود تجارت خارجی و واردات در صنعت چای  محدود شود، افزود: اگر این اتفاق بیافتد می توان گزارش خوبی از ضعف ها و عدم پیگیری های رخ داده در سازمان چای تهیه کرد.

نایب رئیس هیات تحقیق و تفحص از سازمان چای با تاکید براینکه افراد بکارگرفته شده در این سازمان نتوانستند در اندازه ملی اثر گذار باشند، گفت: سازمان چای با توجه به تاثیرات مهمی که در توسعه اقتصاد، اشتغال و سهم کشور در صادرات می تواند داشته باشد باید به دست افرادی سپرده شود که تفکر و نگاه  ملی داشته باشد.

نگران آینده صنعت چای هسستم

ندیمی با بیان اینکه بعضی از مقامات محلی به دنبال این هستند افرادی را در این صنعت بکارگیرند که در حد استانی عملکرد دارند، تصریح کرد: نگرانی از جهت بکارگیری مدیران شایسته و کارآمد ملی در سازمان چای همچنان  وجود دارد و من هنوزم نگران آینده چای هستم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به اینکه  پیش از اینکه بخواهند مسئولیت صنعت مهم چای را به یک شخصیت اقتصادی موثر و متخصص بسپارند، بیشتربه  دنبال این هستند که یک آدم معمولی که حرف گوش کن باشد را سرکار بیاورند.

ندیمی با تاکید بر اینکه  در وضعیت کنونی،  تحقیق و تفحص می تواند بخش مهمی از ضعف ها و ناکارآمدی های بوجود آمده در سازمان چای  را نشان دهد ، تصریح کرد: نتایج و گزارشهای تحقیق و تفحص از سازمان چای معلوم می کند که ما چقدر در خصوص تولید چای  و مدیریت واردات این محصول که بخش مهمی در توسعه اقتصاد،  تولید و اشتغال  دارد، موفق عمل کرده ایم.

نایب رئیس هیات تحقیق و تفحص از سازمان چای  با بیان اینکه تحقیق و تفحص  در مرحله اخذ گزارش است و هیچ قضاوتی مطرح نیست، افزود: به هیچ وجه در درون هیات چنین اتفاقی نیافتاده و ما هیچ تاییدی بر گذشته چای مخصوصا سازمان کنونی چای نداشته و نداریم. 

ندیمی در خصوص پاسخ وزیر جهادکشاورزی به سوالات ارسال شده پیرامون صنعت چای، تصریح کرد: با توجه به هماهنگی انجام شده با معاونت وزارت جهادکشاورزی انتظار می رود که نسبت به پاسخگویی و ارسال آن تا هفته آینده  به هیات اقدام شود.

نایب رئیس هیات تحقیق و تفحص از سازمان چای   با یادآوری اینکه در خصوص تحقیق و تفحص از سازمان چای قطعا از همه مقامات برای پاسخگویی دعوت می شود، گفت: از استاندار گیلان چون هم در جریان مسایل گذشته چای است  و هم در سمت فعلی پاسخگوی مردم است دعوت می کنیم  تا از نظرات این مسئول برای بررسی وضعیت گذشته چای و آینده این صنعت استفاده کنیم./خانه ملت
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share