مکه مکرمه در سال های دور +تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «کریستین اسنوک هورگرون» روزنامه نگار، محقق و شرق‌شناس هلندی که در سال ۱۸۸۴ به سرزمین وحی سفر کرد قدیمی‌ترین عکس‌ها از خانه خدا و سرزمین وحی را به تصویر کشیده است. او تحصیل کرده رشته الهیات در دانشگاه «لیدن» تا درجه دکتری علاقمند به فرهنگ اسلام و مسلط به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «کریستین اسنوک هورگرون» روزنامه نگار، محقق و شرق‌شناس هلندی که در سال ۱۸۸۴ به سرزمین وحی سفر کرد قدیمی‌ترین عکس‌ها از خانه خدا و سرزمین وحی را به تصویر کشیده است.

او تحصیل کرده رشته الهیات در دانشگاه «لیدن» تا درجه دکتری علاقمند به فرهنگ اسلام و مسلط به زبان عربی بود. علاقه و کنجکاوی او درباره فرهنگ اسلام باعث شد او از سال ۱۸۸۴ و از طریق دولت عثمانی به عربستان سفر کند و به مشاهده و تحقیق در زمینه دین اسلام بپردازد. با این حال بسیاری او را مامور و جاسوس دولت استعماری هلند می‌دانستند.

فعالیت‌های هورگرون در عربستان پس از چندی با حساسیت مواجه شد و پس از چندی به اتهام سرقت یک اثر تاریخی تحت پیگرد قرار گرفت و مجبور به ترک عربستان شد.

مجموعه عکس‌ها و صداهای ضبط شده از سفر او به مکه اکنون در کتابخانه دانشگاه لیدن هلند نگهداری می‌شود و تعدادی از آن‌ها در فضای مجازی منتشر است. عکس‌های مجموعه مصور او از سرزمین وحی شامل حرکت کاروان‌های زیارتی به سمت خانه خدا، پرتره زائران و نماهایی از خانه خدا است.

Share