ایرج ندیمی با انتقاد از فرار مالیاتی ورزشکاران و باشگاه‌های ورزشی

ندیمی:ممنوع‌الخروجی راهکار مناسب برای برخورد با ورزشکاران مالیات‌گریز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ایرج ندیمی با انتقاد از فرار مالیاتی ورزشکاران و باشگاه‌های ورزشی،‌ افزود: بر اساس قانون مالیاتی کشور افرادی که درآمدی را از راه قراداد کسب می‌کنند موظف به پرداخت مبلغی به عنوان مالیات هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ایرج ندیمی  با انتقاد از فرار مالیاتی ورزشکاران و باشگاه‌های ورزشی،‌ افزود: بر اساس قانون مالیاتی کشور افرادی که درآمدی را از راه قراداد کسب می‌کنند موظف به پرداخت مبلغی به عنوان مالیات هستند.

nadimi6نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: ورزشکاری که مبلغ یک میلیارد تومان قرارداد می‌بندد موظف به پرداخت مالیات است این درحالی است که برخی از این بازیکنان خارج از عقد قرارداد خواهان اخذ مبالغ بیشتر هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه ورزشکاران و باشگاه‌های ورزشی باید وظیفه خود را نسبت به حاکمیت به درستی ادا کنند، تصریح کرد: کسی که درآمد داشته باشد نسبت به دستگاه‌های مالیاتی وظایفی دارد که این وظیفه در زمان بستن قرارداد با توجه به نحوه و میزان آن کاملا روشن است که باید از سوی چه کسی پرداخت شود.

ندیمی با انتقاد از اینکه ورزشکانی که از وضعیت مالی خوبی برخورداند حق فرار از مالیات ندارند،‌ یادآور شد: این موارد در شرایطی اتفاق می‌افتد که ورزشکارانی که از درآمد خوبی برخوردار نیستند مشمول پرداخت مالیات می‌شوند.

وی ممنوع‌الخروجی ورزشکاران و باشگاه‌های ورزشی از کشور را از جمله راهکارها برای اجبار مالیات‌گریزان نسبت به پرداخت مالیات دانست و افزود: به طور حتم پرداخت مالیات برای همه افراد جامعه امری ضروری است و ممنوع‌الخروجی مالیات‌گریزان راهکار مناسبی برای آن‌ها به شمار می‌رود؛ همه افراد جامعه در برابر قانون از حقوق یکسان برخوردارند و بر اساس قانون نیز برای افراد  جامعه پرداخت مالیات امری تعریف شده است.

عضو فراکسیون ورزش مجلس، درباره مالیات گریزی برخی بازیکنان خارجی در کشور، گفت: در چنین مواردی باشگاه‌ها باید به سرعت پیگیری کنند تا مالیات آنها اخذ شود و به طور حتم در صورت نتیجه‌بخش نبودن این پیگیری‌ها، باشگاه موظف به پرداخت مالیات آنها است./خانه ملت

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تی،جبارکوچکاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله کیمی

Share