از سوی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان :

معرفی کتابخانه های عمومی و مشارکتی برتر استان گیلان در اسفند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کتابخانه های عمومی و مشارکتی برتر فرهنگی استان گیلان در اسفندماه۹۲ معرفی شدند. با توجه به اهداف فرهنگی کتابخانه های عمومی، برنامه ها و فعالیت های جانبی گوناگونی ویژه گروه‌های سنی مختلف در کتابخانه ها برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کتابخانه های عمومی و مشارکتی برتر فرهنگی استان گیلان در اسفندماه۹۲ معرفی شدند

janاسماعیل جانعلی پور گفت: برگزاری هدفمند و منظم برنامه های فرهنگی در طول سال باعث شده از ابتدای سال ۹۲تاکنون کتابخانه های عمومی جواد الائمه طاهرگوراب، شهدای ماسال و نیز کتابخانه مشارکتی کوثر هدایت متعلق به زندان لاکانشهر رشت از بین ۸۸ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در سطح استان به عنوان کتابخانه های برتر استانی انتخاب شوند.

اسماعیل جانعلی پور با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهداف فرهنگی کتابخانه های عمومی، برنامه ها و فعالیت های جانبی گوناگونی ویژه گروه‌های سنی مختلف در کتابخانه ها برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه های جانبی کتابخانه ها با توجه به گروه هدف اجرا می‌شود و به گونه‌ای برنامه ریزی شده که همه اعضا در برنامه های ویژه خود شرکت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: بیش از ۲۵درصد کتابخانه های استان به وسایل ویژه بخش کودکان و نوجوانان تجهیز شده اند و برنامه های ویژه این گروه سنی در این بخش ها انجام می پذیرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به معرفی کتاب خوب و حرکت در جهت مطالعه مفید در کتابخانه های عمومی اظهار کرد: برنامه هایی همچون رونمایی و نقد کتاب، تشکیل جلسات شعر خوانی و ادبی، تدوین کتابچه های معرفی کتب و سیر مطالعاتی از جمله فعالیت های فرهنگی است که در کتابخانه ها انجام می گیرد.

وی در ادامه گفت: هم اکنون بخش عمده ای از کتابخانه های مشارکتی استان نیز همانند سایر کتابخانه های نهادی فعالیت کرده و در بعضی از نقاط استان کتابخانه ها به عنوان تنها پایگاه فرهنگی فعال منطقه شناخته می شوند.

جانعلی پور خاطر نشان کرد: برگزاری هدفمند و منظم برنامه های فرهنگی در طول سال باعث شده از ابتدای سال ۹۲تاکنون کتابخانه های عمومی طاهرگوراب، شهدای ماسال و نیز کتابخانه مشارکتی کوثر هدایت متعلق به زندان لاکانشهر رشت از بین ۸۸ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در سطح استان به عنوان کتابخانه های برتر استانی انتخاب شوند.

گفتنی است این سه کتابخانه عمومی بعنوان کتابخانه های برتر فرهنگی کشور به نهاد کتابخانه های عمومی کشور معرفی شدند.

 

Share