مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

مدیرکل ارشاد:کلمات قرآن با تدبیر و مهندسی خاص در کنار هم قرار گرفته اند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تعداد کلمات قرآن، گفت: کلمات قرآن کریم با تدبیر و مهندسی خاصی انتخاب شده و در کنار هم قرار گرفته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مراسم معنوی محفل انس با قرآن کریم بمناسبت استقبال از ایام فاطمیه، به همت دفتر قرآن و عترت و پایگاه مقاومت شهید مطهری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، صبح امروز دوشنبه ۱۹ اسفند ۹۲ در نمازخانه این اداره کل برگزار شد.esmail por

علی اسماعیل­پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این مراسم؛ با اشاره به تعداد کلمات قرآن، گفت: کلمات قرآن کریم با تدبیر و مهندسی خاصی انتخاب و در کنار هم قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه یک نویسنده هنگام نگارش کتاب خود به تعداد کاربرد کلمات دقت نمی کند، ادامه داد: اما این کتاب مقدس به عنوان امانت و سفره ارزشمند الهی، کلماتش با حساب خاصی انتخاب شده است.

این مسئول با ذکر چند مثال از مهندسی کاربرد کلمات در قرآن کریم، افزود: کلمات ظلمت و انوار در قرآن به کار نرفته است و در عوض از کلمات ظلمات و نور در آن استفاده شده است.

اسماعیل­پور ادامه داد: مفسران هدف از این نوع کاربرد را به این معنی دانسته اند که راه های گمراهی انسان فراوان و راه سعادت و نجات وی، یک راه بیشتر نیست.

وی در ادامه با اشاره به دلایل اصالت قرآن کریم، اثبات عدم تحریف این کتاب مقدس الهی را با استدلال بر خود قرآن کافی ندانست و اظهار کرد: علما معتقدند که این امر علاوه بر آن باید با دلایل منطقی خارج از قرآن اثبات گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تحریف به انواع مختلف امکان پذیر است، گفت: “تحریف به معنی” در قرآن کریم متأسفانه در زمان­های مختلف صورت گرفته؛ به این معنی که تفسیر به رأی شده که این برخلاف عقل، منطق و شرع مقدس است.

اسماعیل­پور اضافه کرد: به اجماع علمای بزرگ شیعه، “تحریف لفظی” در این کتاب آسمانی به انواع و اقسام مختلف مانند نقصان، زیادت و جابجایی کلمات صورت نگرفته است.

قرائت قرآن توسط قاری نوجوان “محمد مهدی شدقدم” و قاری بین المللی و برجسته استان “یوسف ایزدی”، اجرای مسابقه قرآنی از سوره مبارکه دهر (انسان) و اهدای جایزه به برگزیدگان این مسابقه از دیگر بخش­های این محفل قرآنی بود.

Share