نطق آتشین مهندس جعفرزاده :

محرومیت استان مظلوم گیلان پشت سرسبزی فریبنده پنهان شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفرزاده ایمن آبادی گفت: نرخ بالای بیکاری، اقتصادی نبودن کشاورزی، تعطیلی صنایع، اخراج و تعطیل هزاران هزار نیروی کار و خانه نشین کردن آنها ، تعطیلی پروژه های بزرگ و زیرساخت استان به دلیل سقل اعتبار بر مشکلات مردم اضافه کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی  در نشست علنی امروز (یکشنبه ۴ اسفند)  در نطق میان  دستور خود،  با بیان اینکه در ابتدا لازم می‌دانم از حضور با شکوه مردم قیور و ولایت مدار ایران به ویژه مردم رشت در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن تشکر کنم، افزود: این حضور دل امام و شهدا را شاد  و موجبات  یاس و ناامیدی دشمنان این ملت  را فراهم می کند.

jafarzadeh2-300x180نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی  با قدردانی از از وصایای حکیمانه رئیس مجلس به منظور هم اندیشی نمایندگان و اتخاذ استراتژی معقول و منطقی در مقابل هجمه‌های ناجوانمردانه دشمن، قبل از آغاز صحن علنی امروز، تصریح کرد:  هفته گذشته همگان شاهد برگزاری مقتدرانه اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی به میزبانی جمهوری اسلامی و به ریاست مجلس بودیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری اینکه اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی به میزبانی جمهوری اسلامی با حضور ۳۰ رئیس ، ۱۸ هیات و ۱۵ عضو ناظر به بهترین نحو ممکن برگزار شد، گفت:  این در شرایطی بود که میانگین روسای شرکت کننده در ۹ دوره قبلی ۱۷ رئیس مجلس بوده است و خوشبختانه غرب که تلاش می‌کند ایران را منزوی کند مجددا روسیاه شد و دیدیم که راهبری منطقه در دست ایران سرافراز است.

جعفرزاده ایمن آبادی  در رابطه با مذاکرات  هسته ای با اشاره به اینکه مذاکرات در کل جهت گیری مثبت دارد، تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری ارشاد فرمودند، نباید به دشمن اعتماد کرد،  مذاکرات صرفا هسته ای است و نباید اجازه داد مسائل غیر هسته ای وارد مذاکرات شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  با اشاره به اینکه اوکراین در ظرف کمتر از ده ساعت با حضور و مداخله غربی ها و در کمال ناباوری با حضور سناتورهای خرفت و پیر امریکایی توافق صلح داخلی اش نقض و وزیر مفسد مالی اش از زندان آزاد می شود و دولت سکوت می‌کند، تصریح کرد:  این برای ما تلنگری است که حال ۳۵ سال با افتخار کار نظام جمهوری اسلامی بدون تکیه بر قدرتهای مدعی و منفور و با تکیه بر توان داخلی را پشت سر گذاشتیم و در ابتدای سی و ششمین سال عمر پربرکت نظام قرار داریم که این حاصل وجود اصل ولایت مطلقه فقیه و راهبری هوشمندانه امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و هست.

این نمیانده مردم در مجلس نهم افزود: امیدواریم با فرامین صادره و ابلاغ سیاست های راهبردی در رابطه با اقتصاد مقاومتی و ورود دلسوزانه ریاست جمهوری اسلامی و التزام همه قوا و همه مسئولان به عمل به اجزای آن،  تحریم ناجوانمردانه بر علیه ملت ایران با شکست دیگری روبرو  شود  و نظام شهدایی و ولایی ایران پله های ترقی را سریع تر طی  ‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس  با یادآوری اینکه ملت غیور ایران در ۲۴ خرداد سال جاری در اطاعت از رهبری حماسه بزرگی ایجاد کردند که حاصل ان انتخاب رئیس جمهوری آگاه، دانا و ولایت مدار بود، گفت:  نامهربانی ها به دولت با توجه به اینکه دولت کمتر از شش ماه است که  شکل گرفته ، به وزیر آن کارت زرد می دهند و چند وزیر هم پشت در استیضاح قرار دارد ، تناقض در گفتار و عمل مجلس از حیث ارتباط با مردم و آشنایی با نیازهای آنها و شنیدن حرف آنها دارد.

جعفرزاده ایمن آبادی با تشکر از رئیس جمهور از حیث انتصاف فردی فرهیخته و آگاه ، مومن ، مسلم ، ولایت مدار و مردمی به عنوان استاندار گیلان افزود: زحمات و تلاش شبانه روزی آقای استاندار در حادثه برف سنگین اخیر و قاطبه مدیران استان ستودنی است، اعزام وزرای مرتبط برای کاهش آلام مردم بسیار موثر و مفید بود و  انتظار می رود در اختصاص منابع برای جبران  سریع خسارت آسیب دیدگان  اقدام شود.

نماینده مردم رشت  در مجلس با اشاره به اینکه محرومیت های استان مظلوم گیلان در پشت سرسبزی های فریبنده این استان پنهان و دفن شده است، گفت:  نرخ بالای بیکاری، اقتصادی نبودن کشاورزی، تعطیلی صنایع، اخراج و تعطیل هزاران هزار نیروی کار و خانه نشین کردن آنها ، تعطیلی پروژه های بزرگ و زیرساخت استان به دلیل سقل اعتبار بر مشکلات مردم اضافه کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه در دهه ۷۰  ظلم بزرگی به استان گیلان شد گفت:در آن زمان استان گیلان را قطب کشاورزی نامیدند و مانع هرگونه سرمایه گذاری در بخش صنایع شدند،  سطح زیر کشت و میزان محصولات برداشت شده با توجه به عدم مکانیزه کردن کشاورزی و نرخ بالای نهاده های کشاورزی و جمعیت نمی‌تواند اقتصادی باشد، از طرف دیگر نرخ بالای سطح تسهیلات، بیکاران جوان تحصیل کرده و جویای کار بر مشکلات استان افزوده است که برای برون رفت،  در این مقطع مستلزم آن است که ضمن رفع مشکلات بخش کشاورزی توجه ویژه وخاص به بخش صنعت و توریسم و اختصاص تسهیلات ارزان قیمت  به  صنایع و همچنین سرمایه در گردش برای صنایع کم توان استان صورت گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه استان گیلان  جاذبه های گردشگری دارد اما جاده های مناسب و امن برای گردشگر ندارد، تصریح کرد:  آزاد راه قزوین- رشت که تا به حال چندین مرحله افتتاح شده است هنوز ۱۱ کیلومتر اصلی آن نیمه کاره مانده است،  راه آهن قزوین به رشت و رشت به آستارا و انزلی با کندی پیش می‌رود.

جعفرزاده ایمن آبادی گفت:  به دلیل نبود سدهای کوچک و پایین دست نعمتهای الهی که در قالب باران و برف در این استان نازل می‌شود به دریا ریخته و اسراف می شود، در نتیجه در زمان کشاورزی عمده بخش های استان با خشکسالی و کم آبی روبرو است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری اینکه جاده های شهرستان حوزه انتخابیه اینجانب از سنگر به کوچصفهان و از کوچصفهان به خشکبیجار و خمام به جاده های مرگ نام گرفته است ، تصریح کرد: در این جاده ها  هر ماه چند جوان دانش آموز بیگناه کشته می‌شوند که  در شهرهای با قدمت چند صد ساله این وضعیت هیچ گونه توجیهی ندارد .

 وی با تاکید بر اینکه  خشکبیجار، کوچصفهان آب شرب سالم ندارد، افزود:  حدود ۲۰ سال است که شهر رشت مورد هجمه بیل های مکانیکی پیمانکاران قرار دارد،  هر روز به مردم وعده  سیستم مکانیزه و مدرن فاضلاب و تصفیه خانه داده می شود اما دریغ از یک مسیر چند متری فاضلاب.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اینکه کلان شهر رشت به دلیل نبود زه کش با کوچکترین بارندگی به حوضچه آمیخته از آب باران و فضولات تبدیل می‌شود و نجاسات به محل کسب و زندگی مردم رشت ورود می‌کند، گفت: چه کسی باید پاسخگوی اتلاف این منابع  در دو سه دهه اخیر باشد؟ شهرستان رشت حدود یک سوم جمعیت استان را در بر دارد و با قدمت چند صد ساله در حال گذران زندگی نامناسب خودش است،  معلوم نیست چرا شش بخش منطقه آن در تقسیمات کشوری مورد بی مهری قرار گرفته و تبدیل به شهرستان نمی شود تا بتوانیم سطح ارائه خدمات را افزایش دهیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به روحانی گفت: جناب آقای رئیس جمهور،  حدود ۸۰۰ مصوبه پفکی در طول ۴ دوره سفر پرهزینه دولت قبلی برای استان در آلبوم تلخ خاطرات مردم باقی مانده است، انتظار می رود با اعزام وزرای کابینه و گروههای دلسوز نسبت به رفع گره های کور استان اقدام کنید و در جهت اعتلا و توسعه استان و رفع مشکلات مردم گام های موثری برداشته شود./خانه ملت
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جابرکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share