مجوز ورود ایران چک ۱۰۰ هزار تومانی در مبادلات بانکی صادر شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بخشنامه‌های پشت نویسی ایران چک‌های یک میلیون ریالی را منتفی و مجوز ورود این ابزار پرداخت‌ را به چرخه دریافت و پرداخت در شبکه بانکی صادر کرد.   این بانک طی بخشنامه‌ای به شبکه بانکی اعلام کرد: به منظور پاسخگویی موثر به تقاضای جامعه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بخشنامه‌های پشت نویسی ایران چک‌های یک میلیون ریالی را منتفی و مجوز ورود این ابزار پرداخت‌ را به چرخه دریافت و پرداخت در شبکه بانکی صادر کرد.

  این بانک طی بخشنامه‌ای به شبکه بانکی اعلام کرد: به منظور پاسخگویی موثر به تقاضای جامعه برای دسترسی به وجوه نقد، بانک مرکزی در نظر دارد نسبت به انتشار مجدد ایران چک‌های یک میلیون ریالی اقدام کند.

با عنایت به اینکه در نظر است ایران چک‌های یک میلیون ریالی به سهولت در سطح جامعه گردش نماید، لذا از تاریخ ابلاغ این بخشنامه(بیستم اسفندماه سال جاری)،‌ مفاد بخشنامه‌هایی که پشت نویسی ایران چک‌های یک میلیون ریالی را الزامی نموده و یا ناظر بر نحوه تبادل اطلاعات مربوط به این ابزار پرداخت با بانک مرکزی بوده است، منتفی اعلام می‌شود.

از این رو، بانکها و موسسات اعتباری می توانند ایران چک های یک میلیون ریالی را پس از ثبت اطلاعات آن در سامانه ایران چک، همانند ایران چک‌های پانصد هزار ریالی در چرخه دریافت و پرداخت استفاده کرده و در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام در این زمینه،‌ مراتب را از اداره نشر اسکناس و خزانه بانک مرکزی استعلام کند.

پیش از این، بهزاد قیاسوند مدیرکل ریالی و نشر در کنفرانس مطبوعاتی «تمهیدات بانک مرکزی در ایام پایانی سال » اعلام کرده بود: در صورت نیاز و تقاضای سیستم بانکی، در نیمه دوم اسفند ماه سال جاری چک پول‌های یک میلیون ریالی وارد بازار خواهد شد./ایسنا

Share