ساعاتی پیش در مجلس شورای اسلامی

لاریجانی خواستار عذر‌خواهی نمایندگان متخلف از مردم شد

ساعاتی پیش، نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی به دلیل اینکه به حدنصاب نرسید، پایان یافت. در این نشست، علی لاریجانی با گلایه از نمایندگان خواستار عذر‌خواهی نمایندگان متخلف از مردم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی‌ به دلیل اینکه به حدنصاب نرسید، پایان یافت. majles

صبح امروز نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی به دلیل آنکه زمان کمی تا تعطیلات عید ‌مانده ‌‌و برای اینکه بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را به سرانجام برسانند، تصمیم گرفت دو روز از هفته را نوبت بعدازظهر نیز تشکیل جلسه دهد.

بنا بر این گزارش، نمایندگان در نوبت صبح مصوب کردند جلسات صحن علنی از امروز تا دوشنبه ۲۶ اسفندماه برای پایان بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در دو نوبت صبح و عصر نیز برگزار شود.

اما نشست امروز بعد‌از‌ظهر مجلس به دلیل غیبت بیشتر نمایندگان به رسمیت نرسید و رئیس مجلس شورای اسلامی ختم جلسه را اعلام کرد.

گفتنی است، علی لاریجانی در نشست علنی امروز مجلس، پس از به حد نصاب نرسیدن جلسه امروز مجلس‌ گفت:‌‌ ۱۸۱ نماینده برای بررسی لایحه مالیات‌های مستقیم در مجلس حاضر شدند، ولی به علت غیبت برخی نمایندگان و به حد نصاب نرسیدن ‌آنان، جلسه امروز تعطیل شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: رسانه‌ها و مردم بدانند که مجلس آماده برگزاری جلسه بود؛ اما برخی نمایندگان با ‌حضور نیافتن خود، باعث ‌تعطیلی جلسه امروز ‌شدند؛ بنابراین، نمایندگان غایب باید از نمایندگان حاضر و مردم‌ عذرخواهی کنند.

‌ذکر این مهم لازم است، فردا نیز مجلس شورای اسلامی نوبت بعد‌از‌ظهر تشکیل جلسه خواهد داد، ولی معلوم نیست، نمایندگان تمایلی برای حضور در مجلس دارند یا نه؟!

هم‌اکنون مجلس ۲۸۸ نماینده دارد و این در حالی است که برای به رسمیت شناخته شدن باید دو سوم آنان در مجلس باشند، ولی با توجه به وضعیت پیش آمده، ۱۰۸ تن از نمایندگان غایب بودند و باعث رسمیت نیافتن مجلس و تعطیلی آن شدند./تابناک

Share