معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان

قرآن کریم ، آیات و روایات بهترین منبع برای آرامش درونی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام سید علی میرابراهیمی، با مهم شمردن مسائل فرهنگی در دانشگاهها اظهار داشت:در بحث فرهنگی با این همه تهاجم فرهنگی مسئولیت بزرگی بر عهده نمایندگان فرهنگی دانشگاهها گذاشته شده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هجدهمین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با حضور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان و رؤسای دفاتر فرهنگی دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان، در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی برگزار شد.

mirebrahimدر این جلسه ابتدا دکتر مصطفی تاتینا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندر انزلی، ضمن خیرمقدم به حاضرین ،گزارش مبسوطی از چگونگی اجرای فعالیت های فرهنگی در این واحد دانشگاهی را ارائه کرد و سپس دکتر سید علی میرابراهیمی، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ضمن تشکر از میزبانی واحد بندر انزلی و تبریک اعیاد در پیش رو ، گفت : پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) در زندگی خود مشکلاتی فراوان را تحمل کرده و توانست با صبر و استقامت خود فرهنگ اسلامی را در جامعه رواج و با استعانت از دستورات کتاب آسمانی به هدایت مسلمین بپردازند.ایشان در طول زندگی پر برکت خود مورد آزار و اذیت فراوان قرار گرفت ولی همیشه با صبر و خوشرویی ، درس خوبی را به مشرکین داد.در زمان حال نیز وظیفه داریم سیره زندگی آن معصوم را با زبان ساده به جوانان این مرز و بوم آموزش دهیم . فرصت سازی فرهنگی و معنوی قرآن کریم در سیره نبی مکرم ، حضرت محمد (ص) مطالبی دارد که می توان از آنها درس گرفت .

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با تأکید بر توجه به مسائل قرآنی در دانشگاهها تصریح کرد : قرآن کریم ، آیات و روایات بهترین منبع برای آرامش درونی است . سراسر قرآن کریم درس سبک زندگی اسلامی است . ما باید بتوانیم سبک زندگی اسلامی را از قرآن کریم استخراج کرده و برای جوانان تبیین کنیم تا بدین طریق فرهنگ مطلوب جامعه دانشگاهی را خوب معرفی کنیم .

وی با اشاره بر برکات فعالیت برای قرآن بیان کرد : فعالیت برای قرآن کریم زحمات زیادی دارد ولی برکاتی که از قرآن کریم نصیب می شود خیلی زیاد است چرا که کار برای قرآن ماندگاراست و پشیمانی ندارد . قرآن است که راهنمای بشریت است پس برگزاری جلسات معنوی و تفسیری قرآنی در دانشگاهها بسیار مفید بوده و می تواند راهنمای دانشجویان باشد.

حجت الاسلام سید علی میرابراهیمی، با مهم شمردن مسائل فرهنگی در دانشگاهها اظهار داشت : در بحث فرهنگی با این همه تهاجم فرهنگی مسئولیت بزرگی بر عهده نمایندگان فرهنگی دانشگاهها گذاشته شده است .

این مقام مسوول، اجرای بخشنامه ها و آئین نامه های فرهنگی را در واحد های دانشگاهی مهم شمرد و اذعان کرد : در مسائل فرهنگی باید دقت کافی توسط مسئولین دفاتر فرهنگی واحد ها بعمل آید و اجرای دقیق بخشنامه ها و آئین نامه ها فرهنگی در واحد ها باید با حساسیت بیشتری پیگیری شود.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ، انجام کارهای فرهنگی در دانشگاهها را مهم دانست و اظهار داشت : در دانشگاهها هر چه کار فرهنگی انجام شود کم است زیرا در ارتباط با مسائل فرهنگی ،کمک کردن به خود و دیگران جهت کسب رضایت خداوند متعال باید در اولویت قرار گیرد ، در دانشگاهها این اهمیت نیز دو چندان شده و باید در دانشگاهها تداوم داشته باشد . کسی که کار فرهنگی می کند عشق به اعتلای فرهنگ دارد پس باید از افراد متخصص در امور فرهنگی بهره مند شویم .

همچنین دکتر علی کریمیان، مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان نیز در خصوص توجه ویژه به مسائل فرهنگی تأکید کرد : این مسائل نیاز به دقت بیشتری دارند و در پرداختن به مسائل مختلف فرهنگی در دانشگاهها ، انتظار بیشتری از مسئولین دفاتر فرهنگی داریم .

مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان، با توجه به فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه قرآن اظهار کرد : ما دست اندرکاران مربوط در این مجموعه بایستی با تلاش مضاعف ، فعالیت های قرآنی را مستحکم تر ادامه و در گسترش آن کوشا باشیم. قرآن باید اساس همه فعالیت های فرهنگی باشد.

وی توجه به ارتقاء علمی مدرسان قرآن را یکی از اولویت ها در دانشگاهها دانست و بیان کرد : باید تعداد زیادی متخصص در حوزه قرآنی داشته باشیم و افراد توانمند و با استعداد در قرآن کریم را نباید رها کنیم بلکه این افراد را باید تحت حمایت خود درآوریم .

حجت الاسلام والمسلمین کریمیان، با مهم شمردن هجمه های دشمنان انقلاب ، گفت : این هجمه وسیع فرهنگی در جامعه وجود دارد و در نزدیک ماست و باید نظارت و دقت کافی در مقابل این هجمه ها توسط مسئولین دفاتر فرهنگی در واحد های دانشگاهی استان گیلان انجام گیرد.

مسوول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان، توجه به مسائل حجاب و عفاف را در دانشگاهها ، قابل تقدیر دانست و بیان کرد: بحث حجاب و عفاف همیشه در دستور کار شورای فرهنگی استان بوده و این نشان از دغدغه دانشگاه آزاد اسلامی در این خصوص داشته است . روسای دفاتر فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی بایستی با جدیت بیشتری مسایل فرهنگی از جمله بحث عفاف و حجاب و ارتقای ارزش های دینی و اسلامی دانشگاهیان در دانشگاه ها را دنبال کنند.

در پایان، مسوولین دفاتر فرهنگی واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاههای آزاد اسلامی حاضر در جلسه پیشنهادات و نظرات خود را در ارتباط با مسائل مطرح شده ، ارائه کردند.

Share