فروش ۳۰ میلیونی جشنوار فیلم فجر در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،علی اسماعیل­پور طی گفت و گویی با اشاره برگزاری موفق همزمانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر از ۱۷ لغایت ۲۶ بهمن ماه در سینما میرزا کوچک رشت، اظهار کرد: ۲۲ فیلم منتخب این جشنواره با هماهنگی انجام شده در گیلان اکران شد. وی با بیان اینکه این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،علی اسماعیل­پور طی گفت و گویی با اشاره برگزاری موفق همزمانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر از ۱۷ لغایت ۲۶ بهمن ماه در سینما میرزا کوچک رشت، اظهار کرد: ۲۲ فیلم منتخب این جشنواره با هماهنگی انجام شده در گیلان اکران شد.

ershadوی با بیان اینکه این رویداد فرهنگی سبب آشتی مردم با سینما شد، گفت: در ۱۰ روز اکران فیلمهای منتخب سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در رشت، بالغ بر ۱۸ هزار نفر از این فیلم­ها دیدن کردند.

اسماعیل­پور تصریح کرد: از این تعداد ۷۸۸۰ نفر با تهیه بلیط چهار هزار تومانی و مابقی با استفاده از بلیط میهمان که به صورت رایگان توسط این اداره کل توزیع شده بود به تماشای فیلم­ها نشستند.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه در تلاشیم جایگاه فرهنگی گیلان را ارتقا دهیم، متذکر شد: برای دستیابی به این هدف باید بیش از این همت کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایران جزو ۵۰ کشور صاحب سینما در دنیاست، افزود: صنعت سینما می‌تواند در خدمت تعالی فرهنگ و بصیرت مردم باشد؛ البته در این زمینه باید به کمیت و کیفیت آن توجه شود.

اسماعیل­پور با بیان اینکه استان گیلان از نظر استقبال تماشاچیان از فیلم­های سی و دومین جشنواره فیلم فجر در بین استان­های کشور به جز تهران، پس از خراسان رضوی در رتبه دوم قرار گرفت، افزود: گیلانیان در طی روزهای جشنواره، ۳۰۸ میلیون و ۸۴۰ هزار ریال بلیط خریداری کرده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به استقبال مردم گیلان از فیلم‌های با صبغه دفاع مقدس بیش از سایر فیلم‌ها اشاره کرد و افزود: فیلم سینمایی “چ” ساخته ابراهیم حاتمی کیا با فروش ۱۱۶۱ قطعه بلیط، پرفروش­ترین فیلم جشنواره مذکور در رشت است.

وی اضافه کرد: فیلم­های “رد کارپت” ساخته رضا عطاران با ۸۹۵ و “خانه پدری” کیانوش عیاری با ۸۳۹ بلیط فروخته شده در پله های دوم و سوم جدول فروش بلیط­های جشنواره در گیلان بوده اند.

اسماعیل­پور در پایان یادآور شد: خط ویژه، عاشق­ها ایستاده می­میرند، بیگانه، ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه، زندگی جای دیگریست، خانوم، پایان خدمت، رد کارپت، پنجاه قدم آخر، پنج ستاره، خانه پدری، “چ”، مردن به وقت شهریور، خانه ای کنار ابرها، قصه ها، شهابی از جنس بلور، کلاشینکف، اشباح، معراجی­ها، جینگو، حق سکوت و شیار ۱۴۳ فیلم­های منتخبی است که در گیلان به نمایش گذاشته شد.

Share