فاطمه شیرزاد

شیرزاد:مفاهیم اسلامی و شیعی، بهترین محتوا برای تبلیغات برای توسعه فرهنگ شهروندی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی کلانشهر رشت گفت: مسجد محوری کلید توسعه فرهنگ شهروندی است که در ارتقای باورهای دینی جامعه تاثیرگذار است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فاطمه شیرزاد   با بیان اینکه در فعالیت‏های شهروندی مسجد محوری مهمترین معیار است، افزود: مفاهیم اسلامی و شیعی، بهترین محتوا برای تبلیغات برای توسعه فرهنگ شهروندی است.

shirzad

وی با اشاره به اینکه فرهنگ شهروندی جزء ضروری زندگی در شهر است، اظهار داشت: اگر قوانین مربوط به شهروندان مانند ایجاد فضا و محله ‌ای سالم، احساس مسئولیت نسبت به محیط زندگی و کمک به حاکمیت قانون رعایت شود اساس قوانین شهروندی و فرهنگ شهرنشینی تقویت می یابد.

عضو شورای شهر رشت همچنین ادامه داد: پس از ابلاغ سیاست های ۲۴ ماده ای اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، شورا و شهرداری کلانشهر رشت در راستای پیگیری و وصول مطالبات خود از بخش خصوصی و دولتی گام برداشته است.

وی با بیان اینکه بر اساس قوانین نسبت به پیگیری معوقات اقدام می شود، گفت: ساماندهی و وصول معوقات شهرداری برای توسعه، عمران و آبادانی شهری به عنوان حق مسلم شهروندان ضرورتی انکارناپذیر است.

شیرزاد با تاکید بر اینکه اجرای قانون برای همه یکسان است، افزود: همه بدهکاران به شهرداری باید برای خدمات رسانی بهتر به شهروندان تا پایان سال جاری مذاکرات خود را با شهرداری برای پرداخت معوقات خود آغاز کنند.

وی اظهار داشت: در این راستا یکی از بدهکاران که حدود هشت میلیارد تومان به شهردای بدهکار است با پرداخت مبلغی پیش پرداخت نسبت تقسیط و بدهی معوقه خود اقدام کرده تا زمینه عمران و توسعه شهری بیش از گذشته فراهم شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت از استقرار اتوماسیون اداری در شهرداری رشت طی آینده ای نزدیک خبر داد و یادآور شد: در راستای تکریم ارباب رجوع و حفظ منزلت شهروندان تغییرات اساسی در ساختار شهرداری ایجاد می شود.

مهر/

Share