با دعوت سفارت لهستان

شهردار بندرانزلی به لهستان دعوت شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزارضا پورشعبان امروز از دعوت سفارت لهستان از وی برای شرکت در مراسم یادبود کشته‌شدگان لهستانی در بندر انزلی خبر داد.پورشعبان افزود: سال گذشته نیز گروهی از کشور لهستان به شهر انزلی آمدند و برای یادبود مراسم باشکوهی برگزار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا پورشعبان امروز  از دعوت سفارت لهستان از وی برای شرکت در مراسم یادبود کشته‌شدگان لهستانی در بندر انزلی خبر داد.

shaban-anzaliوی با بیان اینکه هفتم اسفند جاری عازم ورشو پایتخت لهستان هستم، تصریح کرد: این دعوت به مناسبت اقدام انسان‌دوستانه مردم بندرانزلی در سال ۱۳۲۱ شمسی در پذیرش مجروحان و جنگ دیدگان لهستانی در انزلی صورت گرفته است.

شهردار انزلی ادامه داد: در انزلی گورستانی وجود دارد که در آن ۶۳۹ نفر از مهاجران لهستانی که با حمله سربازان نازی در سال ۱۹۴۱ میلادی از طریق بندر انزلی به ایران پناهنده شدند مدفون هستند.

وی با اشاره به اینکه این گورستان دومین گورستان بزرگ سربازان لهستانی در ایران است، گفت: بیشتر سربازان لهستانی به دلیل بیماری و سختی راه جان سپرده بودند.

پورشعبان افزود: سال گذشته نیز گروهی از کشور لهستان به شهر انزلی آمدند و برای یادبود مراسم باشکوهی برگزار کردند.

وی درباره دعوت لهستان از وی اظهار کرد: به پاس قدردانی و مهمان‌نوازی و صلح‌جویی مردم انزلی دعوت‌نامه‌ای از سفارت لهستا‌ن به ایران ارسال شد و از بنده به عنوان نماینده مردم ایران برای دریافت لوح تقدیر دعوت شده است.

شهردار انزلی شهر ورشو و بندرانزلی را به لحاظ جغرافیایی دارای شباهت و نزدیکی بسیاری به هم دانست و یادآور شد: در این سفر گفت‌و‌گوهایی درباره خواهرخواندگی این دو شهر خواهیم داشت تا بتوانیم به لحاظ اقتصادی و زمینه‌های مختلف همکاری‌های لازم را داشته باشیم./فارس

Share