انتقاد رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام

شاه حسینیه ارشاد را تصرف نکرد,نظام اسلامی دانشگاه آزاد را تصرف کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله هاشمی با اشاره به الگوبرداری اساس نامه دانشگاه آزاد از اساس نامه‌ای که بریا حسینه ارشاد نوشته شده بود تا رژیم شاه نتواند آن را تصرف کند اظهار داشت: رژیم شاه حسینیه ارشاد را تصرف نکرد ولی نظام اسلامی دانشگاه آزاد را تصرف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دومین نشست دست‌اندرکاران حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن خوشامدگویی به همه میهمانان و تبریک به آقایان میرزاده و لاریجانی برای تصمیم‌گیری در زمینه نقشه جامع توسعه علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ‌امیدوارم این امر با همکاری بزرگان دانش پزشکی بتواند به اهداف عالی در دانشگاه آزاد برسد.

hashemiوی این نقشه جامع جزو آرزوهای دیرینه‌‌ خود خواند و اظهار داشت: من بسیار خوشبینم و فکر می‌کنم بااستعدادهایی که در ایران و در سراسر دنیا شخصیت‌ها و دانشمندان ایرانی دارند می‌توانند مایه افتخار شوند و مورد توجه قرار بگیرند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ملاقات خود با معاون وزیر خارجه سوئد اظهار داشت:‌ در ملاقاتی که اخیراً با وی داشتم معاون وزیر خارجه سوئد از حضور ایرانی‌ها در سوئد راضی بود و با وجود آنکه گفت تعدادی از ایرانیان مقیم در سوئد با ایران مخالفت دارند اما از این امر نگران بود که مبادا در ایران اوضاع مساعد شود و آنان به ایران بازگردند بنابراین حقیقت این است که سرمایه‌های کشور نیروهای انسانی هستند که امیدوارم بتوانیم از آنان استفاده کنیم هر چند که این امر را نباید از یاد ببریم که نیروهای تربیت‌شده‌ای در کشور وجود دارند که اگر میدان پیدا کنند خود را بهتر از قبل نشان خواهند داد.

هاشمی رفسنجانی احتیاج را موتور محرک انسان خواند و اظهار داشت:‌ این یک اصل است که احتیاج منبع جوششی برای انسان‌هاست که شاعر نیز درباره آن می‌گوید آب کم جو تشنگی آور به دست تا بجوشد آب از بالا و پست.

وی با اشاره به نقش احزاب در نظام جمهوری اسلامی احزاب ضربه‌گیر نظام هستند که اگر درست عمل می‌کردیم و به احزاب میدان می‌دادیم تا خود در کشور فعالیت کنند، نظام آسیب نمی‌دید و هر دولتی می‌توانست با اتکا به نظام حزبی در انتخابات با رقبای خود به رقابت بپردازد.

وی با اشاره به سال‌های اولیه تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در کشور گفت: ما در آن زمان احساس کردیم با توجه به جمعیت کمی که در دانشگاه‌های دولتی وجود دارد عده فراوانی از تحصیل محروم می‌مانند و به نوعی اتلاف منابع است بنابراین کار سختی بود اما تصمیم گرفتیم که دانشگاه آزاد تاسیس شود که یک ریسک بزرگ بود چراکه در آن زمان تاسیس دانشگاه آزاد بدون کمک دولت صورت گرفت و اگر دولت پول داشت باید بابت توسعه می‌داد اما تلاش کردیم تا به نیاز مردم جواب دهیم و خدمتی را انجام دهیم .

آهاشمی رفسنجانی با اشاره به تاسیس نهضت مدرسه‌سازی تصریح کرد: شاهد هستیم که بودجه‌های فراوانی در این امر صرف می‌شود اما با تشکیل نهضت مدرسه‌سازی موجب شد مدرسه‌ها را مردم بسازند چرا که در این صورت مردم می‌دانند چه می‌خواهند و بنابراین می‌توانند پاسخگوی نیاز خود باشند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید میدان واقعی به افراد داده شود،‌اظهار داشت: در زمانی بزرگترین مشکل کشور ترافیک بود و تصمیم به تاسیس مترو گرفتیم که برخی در آن زمان آن را لوکس می‌خواندند و با آن مخالفت می‌کردند و پس از دو ساعت بحث و گفت‌وگو موفق شدیم ۱۳ رای را از ۲۱ وزیر بگیریم که اکنون شاهد تراکم مردم در مترو هستیم.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به کمبود اعتبارات در وزارت بهداشت اظهار داشت: در دولت قبل و در دولت فعلی وزرای بهداشت به کم بودن اعتبارات بهداشتی اعتراض داشتند و احتیاج به متخصص داریم. به ویژه آنکه پزشکی در ایران همواره اول بوده است.

وی با بیان اینکه دولت باید تسهیلات لازم را ارائه دهد،‌ خاطرنشان کرد: در دولت خودمان تسهیلات ارائه می‌دادیم و یا با تاسیس رشته‌ها به آسانی موافقت می‌کردیم و این وظیفه ما بود. اکنون شاهد هستیم که یک مدرسه تأسیس می‌شود و در صدا و سیما از آن تقدیر می‌شود در حالی که دانشگاه آزاد بدون اتکا به حمایت دولت ۶۰۰ مدرسه متوسطه ساخته است.

وی ادامه داد: توقعی که از وزرایی که اکنون بر سر کار هستند این است که موانع را از سر راه بردارند چراکه ما از بخش خصوصی خرده‌پا که کمتر نیستیم در صورتی که مجموعه عظیمی در اختیار داریم که برای اداره کشور که از ۱۰ میلیون فارغ‌التحصیل کشور حدود ۵ میلیون عضو دانشگاه آزاد اسلامی هستند و حدود ۵۰ هزار استاد کادر آموزشی و کارمند از جمله اقداماتی است که دانشگاه آزاد اسلامی در راستای خدمت‌رسانی به مردم انجام داده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد برای اقدامات خود مالیات می‌پردازد، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد بدون کمک گرفتن از دولت توانسته است خدماتی را به کشور انجام دهد که با این شرایط که باری بر دوش دولت نمی‌گذارد و بار دولت را سبک می‌کند بنابراین توقع داریم که دولت نقش ما را بفهمد البته منظورم از ما شما اعضای دانشگاه آزاد هستید و خودم را نمی‌گویم چرا که راهی را که طی می‌کنید ممکن است نقص و اشکالاتی داشته باشد اما به هر حال این حرکت باید با کمک شما اعضای دانشگاه آزاد ادامه پیدا کند که این امر قابل تحقق است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: باید بتوانیم اعتبار جهانی داشته باشیم و یکی از کشورهای همسایه پیشنهاد داده تا زمینه‌ای فراهم کنیم تا یک دانشگاه بین‌المللی را با همکاری دولت تشکیل دهیم.

هاشمی در ادامه اظهار داشت: به نظر می‌رسد برخی مقامات دولتی با کوتاه نظری به مسائل نگاه می‌کنند که شاید حسادت هم همراه باشد اما این امر درستی نیست و باید بحث کمک، دستگیری و همکاری وجود داشته باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در گذشته دولت‌ها به فکر کارآفرینی بودند اظهار داشت: کار دولت کارآفرینی نیست و دولت باید به مردم تسهیلات ارائه کند تا آنها کارآفرینی کنند، من فکر می‌کنم حالت سوسیالیستی بین مسئولان وجود دارد.

هاشمی با اشاره به گروگان گرفته شدن ۵ مرزبان ایرانی خاطرنشان کرد: من اخیرا فیلمی را دیدم که دلم سوخت نمی‌دانم این فیلم واقعیت دارد یا خیر اما محتوای این فیلم به این صورت بود که سه چریک مرزبان را در خواب دستگیر می‌کنند دست و پای آنان را می‌بندند وسایل آنها را می‌برند و آنان را به گروگان می‌گیرند در حالی که کار دولت مرزداری است اما این چه مرزداری است.

وی با بیان اینکه امنیت باید جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: چگونه است که قاچاقچیان را وارد کشور می‌شوند این گونه اقدامات را انجام می‌دهند بنابراین باید مواظب باشیم و قراردادن ۵ مرزبان ایرانی با فاصله دور از هم که دستشان به جایی نمی رسد،‌درست نیست.

رفسنجانی با اشاره به تصویب سیاست‌های اصل ۱۴۴ قانون اساسی خاطرنشان کرد: در زمانی که این سیاست توسط رهبری ابلاغ شد ایشان اعلام کردند که بدنبال انقلاب اقتصادی هستند اما دو سال بعد در جلسه‌ای که بین سران سه قوا تشکیل شد، اعلام کردند که من امید داشتم که انقلاب اقتصادی انجام شود اما این امر محقق نشد بنابراین خصوصی‌سازی که ۵۰ ساله کشور را در بخش مخابرات به آنان اختصاص دادند که پاسخگو نیستند. به هر حال در مجموع من برای این حرف‌ها نیامده بودم اما این حرف‌ها پیش آمد و امیدوارم که دانشگاه آزاد در این مقطع که شخصیتی چون لاریجانی که همه او را به عنوان محقق سطح بالا و من به عنوان یک مدیر اجرایی موفق قبول دارم، امیدوارم بتواند به اهداف خود برسد.

هاشمی با اشاره به اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان در بخش توسعه بخش خصوصی اظهار داشت: دولت باید این امر را جشن بگیرد که یک موسسه غیر دولتی توانسته است چنین اقداماتی را انجام دهد و همانگونه که فاضل در سخنان خود به تاسیس دانشگاه هاروارد توسط یک کشیش اشاره کردند، من امیدوارم دانشگاه آزاد بتواند به مدارج بالا برسد.

وی با انتقاد از اقدامات صورت گرفته در ۸ سال گذشته اظهار داشت: در ۸ سال گذشته به دانشگاه آزاد اسلامی به مانند یک رقیب سیاسی نگاه شد و عده‌ای آن را تصرف کردند اما ای کاش باتصرف آن به توسعه آن می‌پرداختندد اما این کار را نکردند و در حالی که هر کسی سندی از استفاده انتخاباتی از دانشگاه آزاد دارد بیاورد اما کوچکترین سندی وجود ندارد.

هاشمی با اشاره به الگوبرداری اساس نامه دانشگاه آزاد از اساس نامه‌ای که بریا حسینه ارشاد نوشته شده بود تا رژیم شاه نتواند آن را تصرف کند اظهار داشت: رژیم شاه حسینیه ارشاد را تصرف نکرد ولی نظام اسلامی دانشگاه آزاد را تصرف کرد.

وی ادامه داد: در این زمینه شکایات کردیم و در نهایت پس از یک بار متوقف شدن بررسی به این موضوع، دستگاه قضایی در نهایت صدای قاضی را خفه کرد و به او اجازه ادامه بررسی در این خصوص را نداد.

هاشمی با انتقاد از عدم پوشش مراسم مذکور از سوی رسانه ملی اظهار داشت: امیدواریم دانشگاه آزاد از حاشیه‌ها به دور باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دانشگاه آزاد سرمایه‌ای برای اسلام و نظام است، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از درآمد دانشگاه آزاد از بودجه دانشجویان تامین می‌شود و اکنون نیز شاهد خدماتی چون بیمارستان فرهختگان هستیم./فارس

Share