استاندار گيلان درگردهمايي شهرداران و دهياران رشت

سیمای شهرهای گیلان درشأن گردشگران و فرهنگ اصیل گیلان نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان درگردهمایی شهرداران و دهیاران شهرستان رشت گفت: شهرداران و دهیاران فضا را برای گردشگران فراهم کنند. دکتر نجفی افزود : شهرهای ما درشأن گردشگران و فرهنگ اصیل گیلان نیست و درسیمای شهری باید به فرهنگ اصیل گیلانی توجه شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان درگردهمایی شهرداران و دهیاران شهرستان رشت گفت: شهرداران و دهیاران فضا را برای گردشگران فراهم کنند.

najafi  دکتر نجفی با اشاره به آیات سوره شورا در قرآن کریم گفت : این همایش فرصت بسیار مناسبی است تا بتوانیم رویکردهای دولت تدبیر و امید برای شهرداران و دهیاران تشریح و توسعه هرچه بیشتر شهرستان با هم گفتگو کنیم

استاندار گیلان خطاب به شهرداران و دهیاران افزود : شما به عنوان نمایندگان مردم در شهرها و روستاها باید بتوانند از استفاده از تجارب و علم و فرصت های پیش رو بتوان تسهیلات خوبی را برای شهروندان خود فراهم و میزبان خوبی برای میهمانان نوروزی باشید .

وی با بیان اینکه بخش زیادی از فرصت های خوبمان را در بخش گردشگری و کشاورزی از دست داده ایم گفت : همه ما موظفیم شرایط حضور میهمانانمان را به گونه ای فراهم کنیم که اگر گردشگران به هدف مسافرت کوتاه وارد استان شده است مدت اقامتشان طولانی شود .

دکتر نجفی تصریح کرد : زیبنده گیلان نیست که با وجود ادعای نخبگی و فرهنگ بالا و تاریخ کهن را دارد در بخش اشتغال جزء استانهای آخر باشد .

وی ادامه داد : باید از فرصت ها بهره ببریم و شرایطی فراهم شود که گردشگر و مسافری که به استان می آید احساس آرامش داشته باشد

استاندار گیلان با اشاره به طرح ایجاد کمربندسبز در استانهای شمالی کشور گفت : باید تسهیلات یک سفر خوب را برای گردشگران فراهم کنیم .

دکتر نجفی افزود : شهرهای ما درشأن گردشگران و فرهنگ اصیل گیلان نیست و درسیمای شهری باید به فرهنگ اصیل گیلانی توجه شود .

استاندار گیلان تأکید کرد : رویکرد درخدمت مردم و در کنار مردم ، سیاست دهیاران و شهjpg926رداران باشد .

دکتر نجفی همچنین با اشاره به بحران برف گفت : تلاش شهرداران موجب کاهش مشکلات در شهرها شد .

وی به مشکل کم آبی استان اشاره کرد و اظهار داشت : با میزان ذخیره آب گیلان نسبت به سال های گذشته کمتر است حضور به موقع کشاورزان ، شخم زودتر و آماده کردن زودتر زمین های کشاورزی می تواند از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کند .

وی تاکید کرد: بخشداران و دهیاران همکاری و همیاری کامل با جهاد کشاورزی و آب منطقه ای داشته باشند.

کوچکی نژاد از نمایندگان رشت درمجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با اشاره به حضور میهمانان نوروزی در استان گفت : باید مسئولان زیرساختها و شرایط مطلوب را برای حضور گردشگران در استان فراهم کنند .

وی با اشاره به سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی افزود : دهیاران با کمک شوراها می توانند در تحقق این مهم نقش مؤثری داشته باشند .

 

 

Share