سام سکوتی

سفر کاترین اشتون به تالش

سفر کاترین اشتون به تالش خانم کاترین اشتون مهمان دستگاه دیپلماسی ایران بود و در این دیدار کوتاه سعی کرد با همه مسئولین بلند پایه نظام و همچنین فعالان سیاسی و مدنی دیدار داشته باشد. در این میان از دلتنگی های خود برای رئیس تیم مذاکره کننده قبلی سخن گفت و دیداری تازه کرد. این […]

سفر کاترین اشتون به تالش

GGJK-186x225خانم کاترین اشتون مهمان دستگاه دیپلماسی ایران بود و در این دیدار کوتاه سعی کرد با همه مسئولین بلند پایه نظام و همچنین فعالان سیاسی و مدنی دیدار داشته باشد. در این میان از دلتنگی های خود برای رئیس تیم مذاکره کننده قبلی سخن گفت و دیداری تازه کرد.

این که مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا و خانم اول و آخر گروه پنج بعلاوه یکی که بیشتر مساوی همان یک است، راه ایران را در پیش گرفته است، خبری نیک و نشانه ای مثبت است اما متأسفانه چیزی که در این میان چندان خوشایند نبود و به درازا نیز کشیده شده است، نزدیک و دور کردن خانم اشتون به حزب، گروه و گرایش های مختلف سیاسی و از آن خود دانستن سفر و افتخار سفر است.

آنچنان که تصاویر حکایت داشتند، خانم اشتون از دیدن آقای سعید جلیلی بسیار هم ذوق زده بود و اگر کسی یا گروهی را بتوان ادعای مالکیت قائل شد، سعید جلیلی محق ترین فرد می تواند باشد اما من نمی دانم که دیگران چرا دعوا راه انداخته اند!

در زبان تالشی «اشتن» به معنای «مال شما» است و زمانی که کسی بگوید« کاترین اشتن» یعنی «کاترین مال شما». حال که کاترین سفری هم به زبان تالشی داشته است، می خواهم به همه دوستان ذوق زده عرض کنم: دوست عزیز، کارتین اشتن، ما نخواستیم!

از همه خوانندگانی که فقط و فقط این یادداشت کوتاه را به دلیل تیتر فریبنده می خوانند، صمیمانه پوزش می طلبم و هدف بنده از انتخاب آن تیتر، سفر کاترین به حوزه زبان و ادبیات تالش بود و نه شهر زیبای تالش که خانم اشتون ندیده برگشت!

 

سام سکوتی بداغ

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی  لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share