استاندار گيلان در جلسه شوراي اداري استان

سرنوشت انسان ها در گرو توجه به مسائل زیست محیطی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در شورای اداری گفت:دولت تدبیر و امید در این باور است که سرنوشت انسان ها در گرو توجه به مسائل زیست محیطی است و اگر توازن در محیط زیست کشور ایجاد نشود ، تا امنیت ملی را دچار مشکل کند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در شورای اداری گفت : فرآیند توسعه دربستر محیط زیست خط مشی کلان دولت تدبیر و امید است.

3دکتر محمد علی نجفی در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد ؛ با بیان اینکه در چند سال اخیر روند تخریبی محیط زیست افزایش یافته است گفت : بدون تعقل و ارتقای پایداری زیست محیطی توسعه نامتوازن تشدید و هزینه های جامعه برای مقابله با تهدیدات زیست محیطی افزایش می یابد .

وی افزود : دولت تدبیر و امید در این باور است که سرنوشت انسان ها در گرو توجه به مسائل زیست محیطی است و اگر توازن در محیط زیست کشور ایجاد نشود ، تا امنیت ملی را دچار مشکل کند .

نماینده عالی دولت در گیلان کاهش ذخایر آب ، آلودگی هوا و چرای بی رویه دام را از مشکلات زیست محیطی این استان دانست و گفت : دولت یازدهم مسمم است توسعه فرهنگی و اجتماعی را در سایه توسعه زیست محیطی کشور گسترش خواهد داد .

دکتر نجفی خواستار توجه ویژه به لایروبی رودخانه ها و احیای تالاب بین المللی بندر انزلی شد و گفت : برای تکمیل این طرح ها نیازمند اعتبارات ویژه ملی است .

وی با اشاره به اینکه شهر صنعتی رشت جزء ۸ شهر صنعتی بزرگ کشور است گفت : در هفت شهرک صنعتی استان تصفیه خانه صنعتی ساخته شده است و در مابقی شهرک ها هم در دست اجرا است .

5استاندار گیلان با اشاره به پسماندهای شهری و روستایی تصریح کرد : علیرغم اینکه گیلان استانی با فرهنگ و پیشینه تاریخی ، پاکیزه و میهمان نوازی است متأسفانه چهره خوبی در شهرهای ما دیده نمی شود و شهرداران به پاکیزگی شهرهای استان توجه ویژه ای باید داشته باشند .

دکتر نجفی افزود : یکی از روزهای هفته آخر سال را در استان روز پاکسازی گیلان نامگذاری کرده ایم که این امر با همکاری همه مدیران دستگاههای اجرایی ، فرمانداران ، بخشداران ، دهیاران ، شهرداران و شوراهای اسلامی شهر و روستا به اجرا در می آید .

وی باتأکید براینکه باید فرهنگ پاکسازی محیط نهادینه شود و دغدغه جوانان و مردم ما باشد اظهار داشت : باید این مسئله را برای میهمانان و مسافرانی که به استان می آیند نهادینه کنیم که کنار سواحل و خیابان های ما جای زباله نیست .

استاندار گیلان ادامه داد : اگر نتوانیم فرهنگ پاکسازی محیط را اشاعه دهیم ، در آینده دیگرشاهد شهرهای پاک و زیبا و سبزنخواهیم بود .

2معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان خفاظت محیط زیست کشور نیز در این جلسه با تأکید براینکه در همه مؤلفه های توسعه ای باید به محیط زیست توجه شود گفت : شرایط مان در بهره برداری از منابع ، متناسب با میزان آن نیست و بیش از مقدار آنها برداشت و بهره برداری شده است .

دکتر معصومه ابتکار افزود : نیازمند تحول اساسی در سیاست های زیست محیطی هستیم و توسعه باید بامدیریت زیست محیطی صورت بگیرد

جعفرزاده از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه گیلان دارای محرومیت های زیادی است گفت : جنگل سراوان رشت از مناطق گردشگری استان است محلی برای دفن زباله ها وشیرابه ها شده است که احداث کارخانه زباله سوز برای حل این مشکل زیست محیطی بسیاردارای اهمیت است .

ایرج ندیمی نماینده لاهیجان وسیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید براینکه محیط زیست باید در خدمت توسعه باشد افزود : محیط زیست یک مسئله فرابخشی بوده و سازمان حفاظت محیط زیست نمی تواند هیچگاه با هیچ سازمانی ادغام شود .

در این جلسه همچنین مدیران کل منابع طبیعی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در مورد اهمیت توجه به منابع طبیعی و حفظ جنگل ها و اهتمام دستگاههای اجرایی دربزرگداشت هرچه با شکوه تر روز شهدا و نیز مدیران کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، صنعت ، معدن و تجارت ، آموزش و پرورش به بیان آخرین اقدامات دستگاه اجرایی خود در آستانه سال جدید و نوروز ۹۳ پرداختند .

Share