نشست مشترک مدیران کل بنیاد شهید و بنیاد مسکن گیلان

ساماندهی گلزار مطهر شهدای رشت هرچه سریعتر انجام خواهد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست مشترک مدیران کل بنیاد شهیدو امورایثارگران استان گیلان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان پیرامون بهسازی و تکمیل عملیات ساخت گلزار شهدای رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  نشست مشترک مدیران کل بنیاد شهیدو امورایثارگران استان گیلان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان پیرامون بهسازی و تکمیل عملیات ساخت گلزار شهدای رشت برگزار شد.

bb001 اسماعیلی در این جلسه با تبریک پیشاپیش فرارسیدن ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا گفت : فرهنگ ایثار و شهادت یک سرمایه جاودانه و پایدار است که ما باید ضمن حراست و پاسداری، آن را به صورت یک فرهنگ معنوی و یک اصل در همه ابعاد زندگی نهادینه کرده و سرلوحه کار خویش قرار دهیم.

وی افزود : اگر چه هر چیزی با گذشت زمان و ورق خوردن برگ های تقویم، کمرنگ و بی اثر می شود، اما یاد و نام شهیدان، روز به روز و لحظه به لحظه در چشم اهل دل و در متن تاریخ ما، برجسته تر و درخشان تر می شود.

وی با تاکید بر اجرای رسالت ما در قبال خون شهدا گفت: حضور در مزار شهدا مروری بر رسالت ما در برابر ایثارگری های شهداست.

مدیرکل بنیاد شهیدو امورایثارگران استان گیلان با بیان اینکه از مجموع یک هزار و ۲۸۴ گلزار شهدای استان، بیش از ۹۴ درصد ساماندهی شده است اظهار داشت : باید در مرحله بعد با کمک دهیاران و مسئولین محلی بهسازی و نگهداری گلزارهای متبرک شهدا را در دستور کار قرار دهیم.

اسماعیلی، ساماندهی گلزار شهدای رشت را ، به علت اینکه در مرکز استان قرار دارد دارای اهمیت بیشتری دانست و ادامه داد: گلزار شهدای رشت با ۸۲۶ مزار مطهر شهید، بصورت مسقف و با سازه فضایی طراحی و اجرا شد که بارش برف سنگین سال ۱۳۸۳ موجب تخریب گلزار شد که این اداره‌کل در سال ۱۳۸۴ مجری پروژه گلزار شهدای تازه‌آباد رشت بود و عملیات بهسازی سقف گلزار و تکمیل کف‌سازی آن را آغاز کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به دستور موکد مقام معظم رهبری مبنی بر اخذ رضایت‌مندی خانواده‌های شهدا در ساماندهی گلزارها و همچنین لزوم ایجاد مرکز فرهنگی در گلزار شهدای رشت، طرح پیشنهادی این اداره‌کل، محصور کردن گلزار با رعایت کاربردی بودن، حفظ معماری اسلامی و بومی و رضایت‌مندی خانواده‌های معظم شهدا است.

وی از ﻓﻮت ۵۰ درﺻﺪ واﻟﺪﯾﻦ شهدای  ﮔﯿﻼن ﺧﺒﺮ داد و اﺑﺮاز ﮐﺮد: ﮔﻠﺰار شهدا زﯾﺎرﺗﮕﺎه اﺳﺖ و ﺧﺎﻧﻮاده ھﺎی شهدا اﻧﺘﻈﺎر دارﻧﺪ ﻣﺰار شهدا به شکل مطلوبی ﺳﺎﻣﺎﻧﺪھﯽ ﺷﻮﻧﺪ.

اسماعیلی با اشاره دستور ویژه دکتر نوبخت معاون محترم رئیس جمهور به بنیاد مسکن برای تکمیل گلزار شهدای رشت و محصور نمودن آن گفت: انتظار است مدیران محترم بنیاد مسکن با همکاری پیمانکار مناسب هرچه سریعتر این امر را به انجام برسانند تا موجب جلب رضایت خانواده معظم شهیدان شویم.

محمد اکبرزاده مدیرکل بنیاد مسکن گیلان نیز در این جلسه دوران هشت سال دفاع مقدس را سند افتخار ایران اسلامی دانست و گفت : هشت سال دفاع مقدس اساس، بنیاد و اعتبار ما است و استکبار جهانی سعی دارد تا با مخدوش کردن آن حقانیت و رسمیت ملت ایران را نادیده بگیرد.

وی افزود: جامعه امروزی نیازمند است که مناسب با روز الگو داشته باشد و با توجه به هجمه فشار سران استکبار معرفی ویژگی و خصوصیات شهدا به نسل جوان بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه گلزار شهدای رشت در ردیف اعتبارات ملی کد دار شده است و این اتفاق بسیار خوبی در جهت تخصیص بودجه برای تکمیل فرآیند ساخت آن می باشد.

 

 

Share