روزنامه آسمان توقیف شد+توضیحات سردبیر

به گزارش پابگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی دادسرای تهران، بنا به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران ، روزنامه یاد شده در شماره روز سه شنبه مورخ ۲۹/۱۱/۱۳۹۲ با انتشار مطلبی نوشته بود که حکم قصاص غیر انسانی است. متعاقب انتشار این مطلب سرپرست دادسرای فرهنگ […]

به گزارش پابگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی دادسرای تهران، بنا به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران ، روزنامه یاد شده در شماره روز سه شنبه مورخ ۲۹/۱۱/۱۳۹۲ با انتشار مطلبی نوشته بود که حکم قصاص غیر انسانی است.

متعاقب انتشار این مطلب سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه علیه مدیر مسئول این روزنامه اعلام جرم کرد و خواستار توقف انتشار آن شد. در پی ارجاع پرونده به شعبه بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه، بازپرس پرونده پس از رسیدگی دستور توقیف این روزنامه را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر و ابلاغ کرد.

این گزارش هم چنین حاکیست که مدیر مسئول این روزنامه نیز تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.

محمد قوچانی سردبیر روزنامه آسمان در گفتگو با مهر، ضمن تایید خبر توقیف این روزنامه در توضیحی درباره درج مطلبی توهین‌آمیز در خصوص حکم قصاص گفت: ما برای اینگونه احکام فقهی و نیز ارزش‌های دینی احترام قائل هستیم و این عبارت «حکم غیرانسانی قصاص» هم قرار نبود چاپ شود، اما متاسفانه در لحظات آخر دقت لازم صورت نگرفت و این اشتباه رخ داد.

سردبیر روزنامه آسمان با عذرخواهی از خوانندگان این روزنامه بر مقید بودن دست اندرکاران این جریده به ارزش‌های دینی و اسلامی تاکید کرد و گفت: آقای بزرگمهر (مدیرمسئول روزنامه آسمان) صبح امروز به دادگاه فرهنگ، هنر و رسانه احضار شد و ظاهرا همانجا حکم توقیف روزنامه به او ابلاغ شده است.

به گفته وی، مدیرمسئول این روزنامه در حال حاضر هم در این دادگاه برای ارائه توضیحات بیشتر حضور دارد.

قوچانی تاکید کرد: شماره بعدی روزنامه آسمان که طبیعتا می بایست شنبه منتشر شود، منتشر نخواهد شد.

 
Aseman

Share