همزمان با غرس یک اصله نهال توسط استاندار گیلان

رشت از لحاظ سرسبزی و فضای سبز در رده های پایین کشور قرار دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده عالی دولت در گیلان سرانه سرسبزی شهر رشت را برازنده آن ندانست و افزود : متأسفانه شهر رشت از لحاظ سرسبزی و فضای سبز در رده های پائین قرار دارد که مسئولین امر باید با تمام توان جهت سرسبز نمودن شهر ها تلاش کنند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با نخستین روز از هفته منابع طبیعی و روز درختکاری استاندار گیلان یک اصله نهال غرس کرد.
jpg930دکتر نجفی در مراسمی که بدین منظور در دبیرستان دکتر شریعتی رشت برگزار گردید خواستارمساعدت و همکاری همه در توسعه و تعالی استان شد و افزود : دولت تدبیر و امید آمده است تا با یاری و کمک همگان از جمله شما دانش آموزان آینده سازان ایران اسلامی در بازسازی کشور تلاش جدی داشته باشد .

وی گیلان را سرزمین فرصت ها دانست و افزود : استان گیلان از ظرفیت و توانمندی بالایی در بخش های مختلف برخوردار است که باید با بهره گیری از این استعدادها در جهت توسعه و تعالی استان گام برداریم .

نماینده عالی دولت در گیلان سرانه سرسبزی شهر رشت را برازنده آن ندانست و افزود : متأسفانه شهر رشت از لحاظ سرسبزی و فضای سبز در رده های پائین قرار دارد که مسئولین امر باید با تمام توان جهت سرسبز نمودن شهر ها تلاش کنند .

وی غرس نهال توسط رهبر معظم انقلاب را نشان از اهمیت این موضوع دانست و گفت : توجه محیط زیست و منابع طبیعی موجب نشاط و شادابی جامعه و آینده ی روشن برای فرزندانمان می شود .

استاندار گیلان گفت : تصمیم برآن است تا در اسفند ماه در کنار روز درختکاری در گیلان روزی را به عنوان روز پاکسازی محیط زیست نیزاعلام کنیم .

دکتر نجفی با اشاره به فرهنگ غنی و والای گیلان اظهار داشت : باید تلاش نمائیم تا استان گیلان را که هرساله پذیرای ۲۰ میلیون گردشگر است پاک ، سرسبز ، تمیز نگهداریم .

وی برنهادینه کردن فرهنگ نهال کاری در جامعه تأکید کرد و افزود : درختکاری در ورودی شهرها و حفاظت و نگهداری از آن از جمله نکات مهمی بشمار می رود که باید مسئولین امر در تحقق این مهم تلاش نمایند .jpg931

Share